|
|
|
|---|---|
Dufvis |
Funderar på att byta Volvokombin mot något mer passande.. Vad har Ni för erfarenheter (positiva/negativa) om modellen och motorn? Förbrukning i verkligheten? Kända fel? Problem med att importera dieselbilar? Någon som vill sälja? Tacksam för svar! //Daniel |
|
Kan bara säga att det är en MYCKET trevlig dieselbil.. Visst, runt 30000 mil så kommer en del som måste fixas: bussningar o sånt. Men annars rätt mkt bil för pengarna, förbrukninen ligger på min dryga 0,8 med en hel del småvägar o lite stadskörning. KOmmer man ut på motorväg klart under 0,7 med ac på.. Har en, som jag inte vill, men antagligen måste göra mej av med.. kolla Länk om de e intressant.. ca 50 000:- "spännande män, luktar diesel" |
|
cr |
HEJ ! Jag är mycket nöjd med min 525 tds touring som jag själv köpt i tyskland av den enda tidigare ägaren. Att importera denna modell till sverige är absolut inga problem. Min bil hade gått 17000 mil när jag köpte den för 3år sedan och har idag rullat 25000 mil. Utöver vanlig service och slitdelar har jag bytt dieselmatarpump i tanken (1700:-) det är allt mellan 17000 och 25000 mil. Det får man väll vara mycket nöjd med. Förbrukningen brukar hamna blandad körning på 0,85l/mil. min botten notering är mellan Hamburg och Frederikshavn 140km/h med farthållaren inkopplad drog den 0,69l/mil. MVH Calle |
cr |
Jag glömde av att jag även bytt generator p.g.a dåliga lager också kostade ca 2600:- MVH Calle |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.