|
|
|
|---|---|
|
Fick upp ''Bremsbelägg prufen'' på displayen. Alltså dags!! Min 730-95'a, 23t. mil. Går som en dröm.... Jag har skivor med lite böjda skåror i, och rätt slitna. Byte! Bromsoken är av modell större. Det kanske är nån sorts autobahn bromsar. Är det nån som vet vad det är för fabrikat på bromsar jag kan ha? Finns det en arbetsbeskrivning på hur man byter skivor+ belägg fram? Bör man byta något annat samtidigt? Noll-ställs det på displayen? Vart kan man köpa delarna, hos BMW? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Mekonomen som exempel har alla delar som du behöver kolla deras hemsida Länk Men BMWs priser brukar vara likvärdiga så det kan vara lika bra att handla på BMW i vissa fall. ///MVH Hasso Länk |
| Vad jag vet är det bara 750:in som fanns med dom större frambromsarna med 4-kolvs ok och 324 x 30 mm skiva! | |
|
Du kan ju som sagt ha eftermonterade 4-kolvsok. Inte helt ovanligt att man gör. Kolla om du har en eller fyra kolvar samt om skivan är 324x30mm. Orginal oken modell glidkolv är ju inte så små de heller. Mvh. Patric Min E32/38:a Länk BMWCS #4598 |
|
Svärd |
Det nollställs på dislayen när du sätter i den nya slitageavrnaren du får med om du handlar på BMW. Jag har sällan fått det på mekonomen. //Martin |
| mina skivor har en diameter 333 mm, men det är kanske skillnad på E32 & E38 | |
| Svärd: Jag fick då betala extra för slitagevarnare när jag handlade på BMW! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.