|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder...skinnklädseln i M:et ar lite smutsigt. Nån som kan rekomendera nåt bra medel?? Som rengör och återfettar. Ljust skinn kräver ofta rengöring har jag märkt!! ///M5-POWER (?) | |
|
Hej Jag kan varmt rekomendera Lahegas speciellt framtagna box som dom har tagit fram tilsammans med Lether Master Scandinavia AB. Jag har själv en ljus klädsel med skinn och alcantara och jag kan inte annat än varmt rekomendera produkten. Lether CarKit Länk mvh |
|
|
Turtle har ett allt i ett kräm som rengör och smörjer... Först smörjer man tills smuts är borta o sedan torkar man av efter ngn minut... Jag smörjer sedan in en gng till med händerna så inget sugs upp (som det gör i papper eller svamp) låter sitta i en timma o sedan torkar av igen.. Som nytt! Länk |
|
|
Testa bmws orginal rengöring och kräm, funkade utmärkt. Mvh/Soki Ny bild 22sep- Länk |
|
|
Nibban: Följ länken så kommer din läder klädsel bli som nytt:)) Länk |
|
|
det som fungrerar bra också är "leathermasters" skinnvårdssortiment för skinnsoffor o dyl som man har där hemma. morsan har smörjt skinnet i sin coupe-merca med leathermaster i ung 5 år, ingen förändring av schinnets färg!!!, leathermaster finns bl.a hos svenska hem-anslutna affärer (och nej BMW-powercrew - detta är ingen annonsering, bara ett påpekande!) FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
|
Patrik varför köpa LetherMasters produkt för skinnsoffan i vardagsrummet när dom har tagit fram en speciellt för bilar? |
|
|
hehe, det fungerar lika bra men jag tror det är billigare!!! FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
|
Leta reda på en auktoriserad skomakare i telefonkatalogen (ta för guds skull inte närmsta sulmontör på hörnet) - ta med bilen dit... Ta med honom till bilen (eller ta med t.ex. ett nackstöd) - om det behövs kommer han att ta fram grejjor som egentligen inte finns till försäljning (private stash) som gör underverk... Detta kan kanske vara mer relevant om det är lite skadat/slitet/färgskiftning på olika ytor... |
|
| Bms egna läder vårds prudukter är inte fel dom heller....Inte så dyra heller...:-) | |
|
Elp: Fan vilken bra idé! Har precis skaffat "ny" bil, och jag tror att skinnet inte skulle gråta livet ur sig av att få bli lite mjukare.. Har ju en hel drös gamla skinnvårdsprylar för soffor och så sedan tidigare, men en rekond på skinnet skulle väl inte skada kan jag tro.. // Björn Eriksson |
|
|
Har själv testat med Leathermasters produkter samt "färgat" in skinnet med hjälp av "New Silver"...Skinnet var dock inte slitet alls men skillnaden blev enorm...Billigt var et oxå!:-) "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
har fått ännu ett tips av morsan vad gäller skinnvård å det är om man gör en ganska stark blandning ren grönsåpa+vatten, ska visst fungera förjäkligt bra skinnet blir mjukare o rent som sjuttsingen Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
OK. Hur får man det matt igen då, så att förarsätet blir som resten av bilens säten? FP |
|
|
man tar allting på en å samma gång isåfall, sen tå tror jag man körde med balsam, grönsåpan är till för att mjuka upp det torkade lädret Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk |
|
|
NU har vi alla rek vårt eget favvo tips så jag tänkte spä på lite ytterligare. Min fru rider och behöver smörja in sadel och tyglar o gud vet inte allt. Deras produkter är billiga i jämförelse med bilvårdsprodukter och gav i mitt fall ett mycket gott resutlat. Nackdelen är eventuellt att man får jobba lite mer då det troligtvis påminner lite om skillnaden mellan hårdvax och snabbvax om ni förstår vad jag menar. Är klädseln skitig och behöver rengöras så börjar jag med att tvätta av den med en sadeltvål, ser ut och fungerar som en vanlig tvål men ger en behaglig "ren" doft. Efter detta smörjer jag in hela härligheten med sadelbalsam som påminner i konsistensen om väldigt tjock olja/fett vill du bara göra en snabbis så räcker det att ta en överstrykning på en trasa men vill du ge det en rejäl omgång så slösa lite med smörjan och låt det stå ett par timmar. Torka sedan av med en ren trasa och ge det en lätt polering. Resultatet blir en skinande ren skinnklädsel som luktar precis som skinn skall göra. Det verkar även som att skinnet blir betydligt tåligare och att resultatet av allt jobb håller i sig länge. Detta har jag bara testat på svart skinnklädsel men jag TROR inte det skulle vara några problem även med andra färger. För säkerhets skull så testa på någon annans bil först ; ) Produkterna jag använt kommer från en hästtillbehörskedja som heter Hööks och dom finns lite överallt och har även postorder Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.nu Länk sidan för Bmwtokar! |
|
| Tänkpå att alltför ihördigt smörjande kväver skinnet. | |
|
Blir det matt då? FP |
|
|
Använder du Letahermasters produkter utan att "efterpolera" skinnet så blir det "matt"..Risken är dock att du "polerar" upp glansen igen efter ett tag med hjälp av dina byxor:-) "Det en blondin inte har i huve´t får hon ha i handväskan - o de blir en jävla massa de" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.