AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.591

Hur demonteras luckan?

Sida 2 av 2
Dufvis
Caspar:

Den lokale handlaren får inte sälja nya bilar utan vi som är tvångsförvisade hit till Gotland blir tvungna att kontakta återförsäljare i Sverige.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Dufvis: För att återgå till ursprungsfrågan. Har kollat hur demonteringen går till, det är jätteenkelt - Om man demonterar halva bilen...

Blir så irriterad när åf inte hjälper så jag gick loss på 2,8an med en uppsättning skruvmejslar.. :-)

Luckan är fastskruvad från insidan!!!!!!!! Du måste alltså börja med att skruva bort den övre luckan (skruva loss gångjärnen på baksidan, skruvar under täckluckor.) Sedan ta bort den lådinsatsen (>10 skruvar) för att komma åt att skruva loss hela paketet med båda luckorna i (bla tre täckta skruv baktill och två skruv innanför lilla facket längst bak på mittkonsolen.

Om Du vill kan jag maila över bilder på hur allt ser ut när det är isärplockat.

Det är mycket skruv och bilen lär inte bli ihopskruvad på länge, tur att man har M'en..... :-)

/Caspar
Dufvis
Caspar!: Vilken kille! Jag mailar dig så får du jättegärna maila över förklarande bilder. Hur kommer du göra sedan? Vilken färg? Kommer du använda BMW-emblem eller bara M/Z/3? Eller alla?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Dufvis: Näe ingendera, jag försöker ju sanera bilen från märken. 2,8an är dock till salu, men det blir nog först försäljning under våren.

Det var mest nyfikenheten som tog över, kanske gör ett motsvarande ingrepp i M'en nu när jag vet hur det ser ut, men det blir i så fall för stereon skull, det kanske går in ett slutsteg i hålet.

/Caspar
Dufvis
Caspar: Ok, jag förstår. Ser fram emot foton!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Skall försöka hinna med en fotosession imorgon, när det finns lite ljus ute. Är det mailadressen som finns reggad i forumet som gäller??

/Caspar
Dufvis
Den eller avsändaradressen som användes i det mailet jag skickade till dig!
Caspar: Kan du maila till mig också? Lite nyfiken. :) Mailen är den som står i min profil, masten@kth.se.

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Antar att vi som har Coupeer får köpa luckar hos BMW? ThaMaztr, kan du kolla vad sånt går på nästa gång du jobbar?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Z3c: Javisst kan jag göra det! Frågan är bara om den passar, det är ju annan utformning av plastpanelen bakom stolarna på coupén jämfört med roadstern.

///M

Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Dufvis / ThaMaztr: Bilderna ligger fortfarande i kameran, men jag har inte glömt dem. Återkommer, när det finns mer av varan tid.
Dufvis
Ta din tid....eller som vi säger här..den som väntar på en bro väntar förgäves.....
Dufvis:
hahaha, sämsta yttrandet idag ;-P
den var ny för mig iaf, haha

//Svebba
BMW Z Power
Caspar, högre upp i tråden erbjöd du att sända bilder på luckbyte. kan du maila mig? jag vill göra tvärt om: köpa befintlig lucka hos BMW eller på skroten och installera den i Coupen som annars har det utrymmet öppet.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.