AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
1.590

Hur demonteras luckan?

Sida 1 av 2
Dufvis
Hur demonterar jag denna lucka? Länk

Jag har applicerat ett visst tryck utan resultat. Är det bara att dra hårdare eller har ni något annat knep?

Vad tror ni "skroten" resp. Bmw tar för en sådan? 350:- begagnad resp 400:- ny. Inte så svårt att välja.

Avsikten är att lackera i interiörsilver och sedan på med ett BMWemblem och ett Z3. Allt för att pigga upp...

Någon som gjort motsvarande?
Du kan ju fråga på någon billjud affär för dom brukar demontera dem när de installerar 6" basar där..
Lycka till och jag hoppas du kan dela med dig lite fotografier när det är klart :-)

//Svebba
BMW Z Power
Ma
650
Mats Landh
e61-06
Rover Mini Cooper-92
Det är busenkelt. Det finns två spärrar i överkant som gör att inte facket ramlar ut vid utfällt läge. Dessa två spärrar är fjädrande. Fäll ut facket max, tryck sedan ner de två spärrarna av plast, en på varje sida, och då ärdet bara att ta bort facket. Ingen kraft behövs utan det är endast spärrarna som behöver tryckas ner lätt.
Har tagit bort min ett par gånger förut. Lycka till.

ArctisZ3
Dufvis
Uppfattat...skall kontrollera och återkommer om det inte löser sig!
Dufvis
Vet inte om jag uttryckte mig otydligt på något sätt. Det är alltså hela luckan som jag vill ta bort. Inte bara innanmätet.

Har försökt med Mats tips utan resultat. Några andra idéer?
Dufvis: det finns inte en sån lucka på coupeer. tror du att man kan ändå sätta ditt den? jag tycker om din idee med att lacka den och sätta på kromade dekal

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Dufvis
Z3c 4 ever: Vad har du istället? Högtalaraller? Isåfall så borde det inte vara några problem att lacka gallret och fästa valfria emblem.
Delarna var inga kostnader...lucka (för Roadster 400:- (om man gör bort sig...) Bmw emblem 80:- och Z3 emblemet 120+120, sprayfärg tänkte jag använda samma som jag använde när jag lackade min Z3-modell. Typ någon matt silvermetallic som verkar matcha resten av inredningen kalas.....

Men innan godiset kommer på plats för mig så måste jag få bort den. Vill inte ta i för mycket så att den går sönder....

Del
Z3c 4 ever, vad finns istället för luckan i en coupe? Finns ju roadsters med HK ljudpaket, och de har ju heller ingen lucka.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
Hoppsan, Dufvis hade visst frågat samma sak, så går det när man lämnar datorn och inte uppdaterar sidan...

Länk
Dufvis
Grabbar grabbar...flyt inte undan från ämnet...*blink*

Fredrik M: Har du lucka? Kolla om du kan ta bort den!
i en coupe så finns det ingen lucka alls. Facket är helt öppet. Jag tror att designern tycke att lucka behövs i cabben för att man kan känna sig säker på att det inte försvinner saker när man parkerar nedcabbad. Samma problem finns inte i coupen. Så facket är helt öppet.

____
Skall undersöka luckan i kväll...

Länk
Var hittar man BMW emblem till vettiga priser? Skulle kunna tänka mig ett Z3 eller BMW märke på min lucka.

Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Fredrik M: Om Du inte har bråttom så kommer det förhoppningsvis att ramla av en del emblem från min bil under vintern!! :-)

/Caspar
annars kostar det runt 300 på BMW.

____
Dufvis
På BMW tog dom 80-85 för ett BMW-emblem.....
Jag gick oxå bet på den där luckan, det var ju inga problem att lossa den i överkant, lyfta ut insatsen, men sen då? Lyckades inte klura ut hur den sitter fast i nederkant. Man ser ju ingeting. Misstänker att hela plastpanelen måste lossas innan man kan ta bort luckan.

Hmm, 300 eller 85 spänn, får kolla med BMW.

Caspar, blir det snyggt? Skall du fylla upp de nedsänkta ytorna efter emblemen?

Länk
Dufvis
Fredrik M: Tack för att du försökte....får ta mig till den lokale BMW-handlaren idag och ställla krav..hjälper du mig med luckan så beställer jag emblemen.... ;-)
Dufvis, oj jag menade modell emblemen. det går på 300.
Fredrick: så kan den se ut: Länk.

____
Dufvis
z3c4ever: 120:-/styck var det pris jag fick..

MEN...projektet lagts på is då den lokale BMW-handlaren på Gotland PG´s Bilservice ej ville hjälpa mig att demontera luckan.

Så tillsvidare sitter luckan kvar och småskrattar förnämt åt mig. (Inte konstigt att man vill beställa en Z4...)
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Dufvis: Vill Du verkligen köpa en Z4, när handlaren inte vill hjälpa Dig med en sådan liten sak???

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.