|
|
|
|---|---|
|
..har nu fått förklarningen på vad som hände när motorn börja knacka... Kammremmen var tydligen slak, och kuggade över, kolvar och ventiler hamnade i otakt och krockade. Resultatet blev att första avgas-vippen gick av, och alla 5 avgasventiler utom den där vipparmen gick av gick sönder.. Nu står bilen på en verkstad och lagas (privat som tur är) men det verkar kosta en del ändå (jag studerar och betalar av lånet på bilen fortfarande) = im fucked. Blir det för dyrt måste bilen säljas och jag får ett rejält bakslag i pengapungen.. har igentligen inte ens råd att betala vattenpump, kamrem och spännare... =( | |
svintoleffe |
Det blir nog bra dyrt kan jag säga dig. Leffe |
| Gick bilen överhuvudtaget? Imponerande bara det. Det kan inte ha låtit bra. Beklagar och lider med dig. | |
|
Är det bara ventiler+vipparmarna som är skadade så blir det inte så dyrt. Har själv nyss bytt alla ventiler+4st vipparmar och 1st vipparmsaxel samt packningar, vattenpump, kamrem, spännare på min 525 och köper man bara begat eller nytt till rätt pris så blir det inte så dyrt. Ventilerna 12st (900:- begat) Vipparmar 4st (ca 600:- nya) Vipparmsaxel 1st (100:- begat) Packningar (ca 1400:- nytt) Vattenpump (400:- nytt) Kamrem+Spännare (650:- nytt) Totala kostnaden ca 4000:- för mig dock så betalade jag bara 2500:- pga en hel del rabatter som jag har. Men det som kostar mest är arbetet om du lämnar in på verkstad, jag gjorde renoveringen själv och kom därför undan rätt billigt. Rotax Power Rules |
|
|
Bilen gick förvånansvärt bra hem, knackade en del dock. Har iaf fått tag i en begagnad topp med användbara ventiler, kostade 100 spänn för allt. Räknar med en summa på cs 6-7000 för allt, kan låta billigt, men jag tror jag är tvungen att sälja ändå... varför finns "det är dyrt att ligga på topp" överhuvudtaget? |
|
|