|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag var ute och körde, gjorde en kickdown, gasar bott hela tiden nu! Hjälp!! Nu går Jag ut och super! Tacksam för svar. Mvh Omaha | |
svardska |
hugaligen! kunde du inte hållt tyst om det! nu har man ytterligare en sak att oroa sig för. |
| Blev du lite närvös då när alla 300hk löpte amok? Hoppas det gick bra med dig/bilen! | |
|
Låter som en sådan sak man får $ 25 miljoner för om det skulle hända på andra sidan Atlanten. Usch! Hoppas att allt gick bra och ingen kom till skada. MVH, E38B12 |
|
Ras.mus |
Tja, ett svar kanske behövs också? Det är säkerligen brytaren som sitter längst ner under pedalen. Den har säkert bara fastnat och den sitter helt säkert med en kabel med kontakt i. Så försök att bara plugga ur kontakten och plocka sedan ut brytaren och köp en ny! Kan gå att laga men det känns som om säkerheten får gå före snålheten här... |
Ras.mus |
Tja, ett svar kanske behövs också? Det är säkerligen brytaren som sitter längst ner under pedalen. Den har säkert bara fastnat och den sitter helt säkert med en kabel med kontakt i. Så försök att bara plugga ur kontakten och plocka sedan ut brytaren och köp en ny! Kan gå att laga men det känns som om säkerheten får gå före snålheten här... Vet iofs inte om kontakten finns på 750:n men den finns på min iaf... Du får kolla! |
| Har inte den bara med kickdown att göra eller?!? Har int sett nån brytare men när man trampar pedalen längst ner så är det ju som ett hack/klick som jag gissar har med kickdown att göra men jag vet ej säkert!? | |
|
Hej! Tack för hjälpen, ska kolla kontakten. Det gick bra men får väl byta bromsbelägg är Jag rädd för, det rök framme vid däcken när Jag kom hem! Fyllan på kvällen blev för övrigt rätt dyr med men det är en annan historia. |
|
| Något märkligt har hänt; bilen gasar inte längre, vad har Jag gjort? Ingenting i princip. Beställde tid hos BMW återförsäljare för reparation gick hem till Farsan för att låna hans bil, gick förbi min bil och tittade under gaspedalen, där satt en rund grunka, småirriterad över vad som hänt tryckte Jag gaspedalen hårt i botten några gånger och startade sedan, och vips gick den normalt! Vet inte vad det berodde på, kanske släppte något när Jag gasade till innan Jag startade men det är faktiskt inte det märkligaste som hände: Jag har haft det tydligen mer eller mindre klassiska felet med kupéfläkten som går igång i tändningsläge 2, det upphörde i samma ögonblick som varvtalet blev normalt!! Förklara detta den som kan! Är bilen besatt? Måste Jag tillkalla en Exorcist? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.