|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur mycke bensin drar era 325:or e36 då. Min drar typ 1.3 vilket jag tycker verkar väldigt mycke. Då kör jag blandad körning då. | |
| Tja jag har ju en 7:a och jag åker inte in i Sthlms innerstad men överallt annars och försöker inte pressa hela tiden - 1,1 i snitt | |
Dark Rider |
min drar typ 1.15 blandad körning |
| min drar 0,8 blandad körning | |
|
Fast när jag köpte den så låg den på 3,52!!! i snitt!!! Berlinaren jag köpte den av gillade att dra fullt på 1,2 och nån gång gick 3:an i... =I |
|
|
Min E30 ligger på 0,95 blandat ungefär. |
|
|
1.1 Liter milen Ste |
|
D3 |
Har en 325:a automatare och den drar också 1,3-1,4 men då e det ett antal pågasningar.....men om jag kör lungt så kan jag få ner den till ca:1,2 |
|
m535i ca 1,0l/mil blandad körning 528iA ca 1,4l/m blandad körning ///Jesper |
|
| 1,4 L milen | |
| 0,9 milen, kör oftast på rätt låga varv. | |
changco |
blandad 1.1-1.2 |
|
Min 325:a E 36 ligger på ca 1,3 men då drar jag på med en hela tiden i princip, efter 20 - 25 minuter efter start då då. Men visst varvar jag inte fullt ut, men jag kör knappast ekonomiskt! Jag tycker bara jag får valuta för pengana! =) |
|
|
Nu har jag iofs ingen E36, men min IX drar ca 1.0-1.1 l/mil blandad körning. __ Länk |
|
|
Beror en del på hur lätt man är på foten. Men kör jag som en "normal" person så kommer jag faktiskt undan med runt 0.8l/mil. helt ok tycker jag. Dock tycker jag att den är VÄLLDIGT törstig om man gasar en del. Då drar den säkert upp emot 1.5l/mil, men då varvar man rejält på de flesta växlar. Hade en Alfa 164 3.0L V6 innan, tyckte den var snålare när man pressade den dock... DAMiEN =============== Inquam Damno Tu |
|
|
Har ingen 100%-ig koll på vad min 325 drar men runt 1 liter/milen 523an drar 0.8 blandad och drog bara 0.68 malmö->södertälje |
|
|
Lite off-topic men jag åkte faktisk 0.88 under ca 30 mil i helgen (och det var inte motorväg). Respekt för en rak-6 .... En boxer-6:a med två stressfläktar får jag inte under 1.5 liter per mil hur jag en gör ;) Ska vara om man blir bogserad då ;) |
|
|
Har en 325iA -93, den drar vardaglig körning 1.1-1.2 liter milen. landsvägskörning ligger den <8.0. är jag gasglad en kväll så kan det bli 1.4-1.6 liter per mil... När min lambdasond var pajj så kunde den dra 1.8 liter vid normal körning... Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
Min 523ia steptronic 1.1 Min Volvo 745-88 0.5 Fråga först och du får många svar. _______ Länk |
|
|
Tjenare! Min drar ca:0,8 och farsans drar 0,9 blandad körning. Allt mellan 30-200 km/h Beemer-Tompa *Driving Italian Design By Pininfarina* |
|
|
Beemer-Tompa: Vilken modell skulle nog uppskattas... Jag vill bara visa en alternativ bild av scenariot. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.