|
|
|
|---|---|
|
Hej alla trimgurus! Roade mig några minuter med att tänka på ett spridarbyte för att få lite lite mer flås i min maskin mha större spridare. Spridarna som sitter i nu är Bosch Ljusblåa med nummer 0 280 150 716 är detta hög eller lågohmiga spridare? Spridarna jag hittade i garaget är från en 320I -86 Bosch vita, nummer 0 280 150 715 är dessa hög eller lågohmiga? Hur mkt flödar dessa spridare @3 bar? Senare in i vinter blir det kanske en liten visselpipa under huven med prog BTR 1:1,2. det är av det skälet jag funderar också! "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover | |
bmwracing |
Båda är högohmiga. 716 flödar 151cc vid 3,0bar, och 715 149cc vid 3,0bar. Alltså är dom du redan har större. mvh |
|
"Roade mig några minuter med att tänka på ett spridarbyte för att få lite lite mer flås i min maskin mha större spridare." Tror du det??? //Ticco www.ticco.com |
|
|
åh fan, tack för hjälpen jaa, nån häst till eller två, dessutom så var ju spridarna gratis =D "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
max f |
får du i lite mer luft i motorn så är det faktiskt ingen omöjlighet att du får lite mer men det är ganska obetydligt mer kommer gå åt så mycket mer soppa då. |
|
lmm från 318 o 180 cc spridare hade jag tänkt mig, borde göra susen. lambdan kan ju reglera 10% så "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
|
menar naturlich 170 cc spridare från 318, någon som vet numret på dom spridarna? "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
|
M40 ska de vara!!! "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
bmwracing |
Om det är samma på 518i: 0280 150 209. Dessa flödar 176cc vid 3,0bar. |
|
okey. satt nyss och kollade i ETK och jämförde luftboxarna mellan 316 och 318 M40 E36, fann då följande: "Landsutförande Tropikerna: Insugningsljuddämpare med Cyklon" Vad är detta för special luftbox, mer effekt eller? FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
|
nån som vet nåt om den luftfilterboxen? FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
|
Kanske en luftvirvel som slungar bort alla insekter? =].. |
|
|
hehe, fick svar på den frågan i 3-serieforumet så bry er inte om "cyklon-insugsdämparmojängen" FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
|
Är det nån som vet om nån bra lista på spridare så man kan kolla vilka spridare som sitter i vilken och vad dom flödar? |
|
|
men ditt lilla ollon set ä ju mina spridare !!!! men trimma en 316...hmmm köp en annan bil istället.... typ en sportcombi...typ min :) sen går bra iaf. |
|
|
dom "vita" spridarna levererar ju ändå mindre sås än mina, så känn dig säker brorsan (D_man)!!! FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.