|
|
|
|---|---|
|
Vet av en 325iA -92 till bra pris men skulle gärna vilja veta om nån vet nått bolag som är billiga på försäkra den. (import, men de brukar göra ungefär. +10%) Går det komma under 5000kr ?? | |
|
Tyvärr är det så att premierna skjutit i höjden på senare tid. Enda tipset är att ta regnummret och ringa runt till bolagen. Jag har Trygg Hansa. Men tydligen varierar premierna beroende på just dina förutsättningar. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
| Har hört att sockenbolagen är billiga, har inget telnr, fråga totgate | |
|
Sockenbolagen brukar ligga bra till... de e helg nu så de flesta bolagen har stängt telefon servicen. går inte heller knappa in regnummer på nätet då de e en import. men jag ska ta ett annat regnummer å prova. |
|
| Betalar under 4000:- Halvförsäkring helår hos bmw själva, 325i 91:a (E36) Import sedan 2 år. | |
| Dyr försäkring är det. Ca. 7000-8000 hos Länsförsäkringar. | |
|
Betalar 5900kr hekf/år för min 325ic-92 hos länsf och är 27 år. men en väligt stor faktor är vart man bor, den har offtast större betydelse än man tror MVH.Jörgen second place is the first looser!!! |
|
|
5800:- på folksam för min 325i - 91´a.. Helförsäkring..står dock ej i mitt namn då dom ville ha 23,000:-.. |
|
|
23000!?!? Själv har jag 12800 på Folksam. Helförsäkring/helår. Skall ändra till halvår (pga avställning på vinteren) så då kommer man på dryga 6500 om året.. Till å leva med :) |
|
|
Person-/org.nr 1983xxxx-xxxx Fordonsuppgifter Registreringsnr FBF954 Fordon BMW 325I Årsmodell 1991 Premie per omfattning Trafik 7769 kr Egendom 11237 kr Vagnskada 4733 kr (självrisk: 3000 kr) = Total premie 23739 kr/HELÅR www.folksam.se :( dyrt om jag ska försäkra |
|
|
Nachtgeist. Har BMW en egen försäkring? Vart ska man höra av sig för att eventuellt fixa en sådan? Ang. Sockenbolagen kan jag bara nämna att de höjde min premie på 525´n från 5500kr/år till 12000kr, alltså över 100%!! Skaffade såklart en ny försäkring hos ett annat bolag. Vad jag vet är OK Bilförsäkring billigast för mig just nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.