|
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som har några erfarenheter av Kendall's motor olja? //Ticco www.ticco.com | |
| Var hittar du den? | |
|
tex. SM Motor i GBG säljer. Länk //Ticco www.ticco.com |
|
|
Jag ska hälla i deras olja till sommaren. Dom har en "race" olja som är 20-50 om ja inte minns fel.Mineral givetvis=). Tror den ligger runt 40kr/L för 1st 1L flaska. Blanka däck AB www.bmwpower.nu/galleri/visa.asp?id=1265 |
|
|
Har ingen personlig ertfarenhet av märket (är nog inte så stort i Sverige!), men om man läser lite på deras hemsida så får man fram produktspecifikationerna i alla fall. Med ledning av dem, verkar det i alla fall inte vara någon direkt dålig olja. (de flesta oljorna verkar vara klassade API:SL), dock verkar de inte vara ACEA-klassade vilket tyder på att de normalt sett inte säljer oljan i Europa. Länk Skulle tro att du utan problem kan använda det märket. Det viktiga är vilka klassningar oljan har, inte vilken tillverkare det är! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
ck3: Jo jag tänkte oxå köra på 20-50 oljan nästa år. Har för mig att 1 galon dunke kostade runt 230kr. Johan B Om du går och tittar på dragracing någon gång så kan jag garantera dig att du ser Kendall klistermärken nästan över allt :) Nästan varenda V8 använder Kendall. //Ticco www.ticco.com |
|
| Nippon Rejsing kör också Kendall 20W50 nuförtiden. Verkar vara bra olja för rimliga pengar. Åk ner till SM motor så får du en föreläsning som heter duga. En av de sista oljorna som kommer från det berömda oljefältet i USA med unika smörjegenskaper. | |
|
"Unika smörjegenskaper"?? Helsyntetiska PAO-oljor får samma egenskaper oavsett vilken råolja som man utgår från! En PAO-olja kan enkelt, sägas ha samma "unika" smörjegenskaper som en superrenad och högraffinerad parafinolja från de "bästa" oljefälten. Därutöver har PAO en stabilare sammansättning som gör att den behåller sina egenskaper mycket längre. Lite för mycket mytbildning kring pensylvaniaolja enligt mig! För 50 år sedan eller ännu längre tillbaka var pennsylvaniaoljan den bästa, men nuförtiden finns det bättre och mer lättillgängliga oljor - man bygger helt enkelt ihop oljemolekylerna precis som man vill ha dem. Därmed inte sagt att Kendall är en dålig olja, för den är säkert bra. MEN den är nog inte ett dugg bättre än vilken annan olja av hög kvalitet som helst! Ticco, jag hävdar fortfarande att märket är ett "marginalmärke" på den svenska marknaden. Även om "alla" dragsters gick på den oljan, skulle det vara en försvinnande liten andel av all olja som säljs i Sverige! Sedan säger inte klistermärken allt.... ;o) Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.