AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
484

325I E30

ENEA
HUR MÅNGA SLANTAR BÖR JAG FÅ FÖR MIN 325-88ÅRSM
HAR HAFT BILEN I 2ÅR GAV 53000 2ÄGARE FÖRE MIG
BILEN HAR RULLAT 13500MIL, OLJEBYTE/500 MIL
BILEN ÄR HELT ORGINAL INKL 15"BBS ALA 80-TAL
SV-SÅLD
M-CHASSI(NYA BILSTEIN+FJÄDRAR)
SPORTSTOL
SERVO
ELLUCKA
KN-FULLFLÖDE FILTER
DIAMANTSVART

MVH ENEA
BeeMWe playboy
max 40 000 om den är i toppskick.

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
BeeMWe

Var det inte du som tyckte att 35' var ett fantasipris på 325 E30?
Skojar bara! Tror nog mer på 35'. men försök med bud...
Runt 30" skulle jag tro med tanke på stilltjén i bilhandlar branchen!
BeeMWe playboy
stoffe:"bör jag få" läs vad han skriver, alltså värdet... Inte vad han får den såld för.

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
BeMWe: Vad man BÖR FÅ beror på exponering, annonsering mm. Bilens specifika värde beror på den exponering den fått.
BeeMWe playboy
Hehe jasså du. Om du tror det så, läs vad du just skrev och tänk igenom det igen så låter det lite konstigt...

Jag tror den kan bli såld för 25-35 beroende på vad för slags köpare han hittar, en som vill ha en 325a eller en som vill ha en välvårdad 325a

(M)irc Dalnet #bmwpower
Värdet på en specifik bil eller annan vara blir det som den säljs för under rådande omständigheter. En bil kan inte ha "ett värde" men bli såld för ett annat...
Bilens värde blir alltså vad den blir såld för. Så är det.

Ett tips är att läsa lite ekonomi BeeMWe innan du drar förhastade slutsatser...
BeeMWe playboy
Det var inte vad du skrev ^^ Du skrev att om nån sätter ut en bil på ett pris är den värd det, skulle jag sätta ut min 320 88a på 50 papp på en massa annonseringsplatser så är den värd det.

Självklart är det köparens pris som gäller, precis som jag skrev 25-35 beroende på vad för slags köpare som ringer.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Jag menade vad den blir SÅLD för= värdet på bilen. Punkt. Sorry om du missuppfattade mig...

För att gräva ned stridsyxan: Grattis till teoriprovet!
BeeMWe playboy
hehe tackar :) Kör uppe tredje december så vi får c hur det går då, här i uppsala är det flest som kuggar i hela landet på första uppkörningen, så jävla hårda här...

(M)irc Dalnet #bmwpower
Lycka till :) Det går säkert bra!

Hur går det med bil-letandet? Nos har ju en fin 325:a till salu för 33'.
BeeMWe playboy
Har för mig den var 4-dörrars... Samt att den såg lite rostig ut på bilderna. Har tankar på E34 också...

(M)irc Dalnet #bmwpower
Visa användare
605
göran
525ixt-94
> här i uppsala är det flest som kuggar i hela landet

man kan ju ha en annan teori än att det är hårda
uppkörningsmän i Uppsala :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.