|
|
|
|---|---|
Andie_83 |
Bilen är en 323i från 1983, med "M" paket, alltså diff, nya instrumenteringen, 5 vxl sportlåda, sportratt i läder, säkert något jag glömt 1: Nylackad och totalrenoverad -02, dock med en spackelskada längs högersidan då spacklet har rest sig lite, och bildar små porer. Tyvärr saboterades bilen precis innan jag köpte den, då dom bland annat drog en skruvmejsel i högersidan, därför var jag tvungen att spackla. 2: Nyrenoverad med ny kammrem, spindelleder, hjullager, bussningar, hardyskiva, ny topp (bättre begagnad), nya packningar, underredsbehandlad, och säkert mycket mer som man inte minns. Tyvärr tar den lite olja, ventiltätningarna är torra (visste inte det när jag bytte topp), men inga större mängder, och dessutom oskaldigt ju. Har kvitto på MYCKET 3: Nyservad med, olja, filter, stift, kollade oljenivåer, bromsar kollade, och åter igen en massa............ *ler* 4: Bilen är helt orginal förutom 2.5" Simons sportsystem (dubbla rostfria pipor, en på varje sida), öppet luftfilter med avskärmning, BBS spoiler med dimmljus, zender kjolar, den har även nya sommardäck på orginal alu fälg 205/60/13, och vinterdäck som lätt går denna vintern, komplett orginal verktygssats finns, ovanligt på e21:an misstänker jag Naturligtvis finns alla orginalgrejor, t. ex orginal avgassystem med galvade burkar (nytt då jag köpte bilen), plus en massa massa andra delar, och instruktionsbok Hade tänkt mig 15000 kronor för min skönhet. Är detta rimligt? Tacksam för alla svar och kommentare, och är någon intresserad av den så hör av er! Länk det är bilden längst upp i höger hörn, en blå e21:a MVH //Andy |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
323i E21 83:or är ju ganska sällsynta och det du beskriver medför ju att den låter fräsch mekaniskt. Priset är ok. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.