|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa, innan jag bytte automatlåds filter+olja så växlade bilen vid 5800-6000 men efter bytet så växlar bilen vid 5000-5200 och jag undrar om det är rätt eftersom bilens maxeffekt ligger vid 5800varv/m. Kan tilllägga att när jag bytte filter så fick jag ett filter med en tapp på och det tog i tråget så jag fick kapa av det så att det skulle passa. Kan det vara så att filtret ligger för nära tråget och har svårt att suga upp olja och därför växlar konstigt eller växlar den som den ska. Den växlar mjukt och fint vid vanlig körning och jag har castrol dexron III i automaten så oljan borde det inte vara fel på. Rotax Power Rules | |
|
Någon som vet? Rotax Power Rules |
|
|
kom igen nu..... När växlar era 525or Rotax Power Rules |
|
|
Har en 525 -88 som jag nvligen bytt filter och olja i lådan på. Den växlar vid ca 6000 före och efter bytet. |
|
|
ok då blir det nog till att köpa ett nytt filter då efterssom min växlar redan vid 5000-5200. Rotax Power Rules |
|
|
Den växlar fortfarande vid 5000, kan det vara pga oljan? Jag slog i castrol dexron III och det är den enda skillnaden nu mot före oljebytet. Måste man nollställa något genom att koppla bort batteriet, har dock för mig att detta bara gäller motorstyrningen. Eller ska dom växla redan vid 5000 på driven när man gör kickdown. Rotax Power Rules |
|
|
Min växlar vid 6000 om man stampar plattan i mattan. Du har rätt oljenivå? Du vet väl att du ska kolla nivån med varm låda i P och motorn på tomgång.Fast det vet du väl redan. |
|
|
Vet det men ska prova med lite mindre olja för jag tyckte den växlade bättre då. Är lite osäker på markeringen på stickan för det är flera streck dragen. tycker att det verkar som att den växlar snabbare desto mer olja som är i lådan, men det kan vara en inbillning ochså. Rotax Power Rules |
|
|
Med 4HP22 låda gäller (prog E med väljare i D, kickdown): 1>2 5400-6900 rpm 2>3 5600-5900 rpm 3>4 6100-6300 rpm med A5S310Z låda gäller (prog E med väljare i D, kickdown): 1>2 5600-6300 rpm 2>3 5900-6300 rpm 3>4 6100-6400 rpm 4>5 6300-6500 rpm mvh MW-Guru |
|
|
Har hittat felet nu, det var kickdownvajern som hade skruvat upp sig i infästningen vid gasspjället så att det inte blev full kick down. Förmodligen slarvat vid åtdragningen när jag renoverade toppen. Skönt att det ej var något galet i lådan i alla fall. Tackar ändå för alla råd och tips. Rotax Power Rules |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.