|
|
|
|---|---|
|
tjenare, slet bort silvertapen =D (snarare plastfolie) jag hade på huv osv (se bild) häromdagen Länk började med att ta bort den på vindrutan och lyktglasen. fortsatte sedan med fyrkanterna på huven, tog bort dom så försiktigt att en handkirurg hade blivit grön av avund =D, ändå följde det med en färgflaga ca 3 mm i diameter med ROST under, där färgen suttit. nu är det så att jag inte ser någon grundlack, färglagret på huven ser misstänkt tunnt ut, även stenskotten har det bubblat sig runt och ytrost i stenskottshålen. är huven grundlackad eller inte? bilen är omlackad för nåt år sen av nån tidigare ägare, resten av bilen är dock grundlackad!!! hur mkt kan det kosta att lacka om huven (mauritiusblåmetallic) med 2K-färg? om man gör grundarbetet själv före (slipar plåtrent +ev rikning/spackling av bucklor) en fråga TILL: där streamern suttit pärlar sig vattnet mer än på övriga vindrutan, det ser im-aktigt ut där när man kör vindrutetorkaren, men inte nån annanstans på vindrutan, hur får man bort det? "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover | |
|
hallå, ingen? "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
|
Runt 2000kr kan jag tänka mig. Ang vindrutan. Kemisk bensin eller liknande rengöringsmedel borde fixa det problemet. Tänk bara på att inte spilla på lacken. ///Jesper |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En seriös lackerare vill nog helst göra hela jobbet, för att säkerhetsställa kvaliten på sitt arbete kostar ca 2500k för en huv. Aceton brukar kunna få bort det mesta klisterklegg, men det gäller ju att vara snabb att torka bort det upplösta klistret innan det dunstar bort för då sitter det på rutan igen. Plockade bort solfilm i en kombi en gång, mycket aceton gick det åt.man var lite halvflummig efter nån timme-:)) ///MVH Hasso Länk |
|
aaargh, så pass dyrt, nej då tar jag nog och ber brorsan om hjälp då!!! ang. där streamern suttit tog jag bort ev. klisterklegg med rakbladsskrapa. det mesta klegget satt faktiskt kvar på plastfolien men det är en osylig hinna där som gör sig påmind när man kör vindruterorkarna "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.