AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
876

Äntligen hemma !

Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Det blev inköp av nedan nämnda bil 323i A -92. Säljaren kom och hämtade oss vid tåget i "min bil" bara turen tillbaka till BMW fick mej att gå från ganska säker till så gott som säker. Anledningen till motorbytet var ett läckage som lett till att motorn gick varm och kördes så en avvfart för länge på motorvägen. Det var ett fel som garantin täckte och bilen var i så gott skick att motorn böts till en kostnad av 5 400 Eur. Sevicehäftena e fullsmetade och bilen är -unfallfrei-. Levererad av samma shop i början av -98 med en utrustningslista som är löjligt lång (41 punkter). Senare även begåvad med Alpine:s navigation och M Kontur II 17":s fälgar med Michelin Pilot Sport på. Bara motor, navigator, fälgar och däck hamnar värdemässigt inte långt ifrån vad jag fick betala för hela bilen. Gick som tåget på Autobahn (som mest 230 kmh med lite sparat!). Återkommer med bilder och mer fakta i galleriet. // CB // Tysklands debutant.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kul, grattis !
Kom hem med samma erfarenhet själv i juni. Första gången för mig med. Gick hur lätt som helst.

Mvh. Patric

Min E32/38:a
Länk
BMWCS #4598
Scheckheft
Hej och gratulerar. Kul att du är nöjd. Men var det inte en 98:a du hämtade?

Mvh
Scheckheft
______
Länk
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Sorry va lite trött efter den långa resan, visst va det en -98:a. Nu e den besiktad också, viss tveksamhet kring dimensionerna däcken 225/45 zr 17 fram å 245/40 zr 17 bak översteg visst nått orginalmått men fans nämnt lite längre ner i "briefet" så efter viss tvekan bidde det kodkännt. Puh !!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.