|
|
|
|---|---|
| har en 520-e39 som kokar för mig har bytt termostat men det hjälpte inte, är det vattenpumpen om slangen ut från expantionskärlet är varm men inte slangen ut från termostathuset?? | |
| Vattenpumpen ! | |
| Tror också vattenpumpen | |
|
Byt vattenpump omgående, skovlarna från pumpen har troligtvis lagt sig ivägen för cirkulationen. Skitbilligt, utbytespump ca 500 kronor pluss arbete. Därefter kan det bli lite jobb med luftningen, mitt råd lämna in den till BMW. Låt den för alll del inte koka, tänk på risken att toppen kan slå sig. Tommy NoFear |
|
| DÅ blir det dyrt! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Byt vatten pump , sedan gäller det att lufta ordentligt tills termostaten öppnar hela luftningsproceduren kan ta upp till en timme.Mekonomen har bra pumpar med "järnhjul" se mektips Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Hur ser man att vattenpumpen fungerar? Kanske en dum fråga ,men jag undrar. |
|
|
Nä ingen dum fråga bara hur man enkelt skall kunna svara på frågan. *tempnålen visar rätt * bilen kokar inte *tempen ligger konstant *ingen variation på tempen vid olika körförhållanden. Ja det var det jag kom på, så där snabbt, det finns säker proffs som kan skriva spaltmeter om detta. Vänligen Tommy NoFear |
|
| Jag har lämnat in bilen hos per i huddinge för koll.Tempmätaren levde rövare,jag försökte lufta och fylla på.Men är rädd att toppen sticker,så jag vill att han kontrollerar ev läcka el def vattenpump | |
| nu funkar det ....det var kylarlocket som det var fel på hur otroligt det än kan låta.... | |
DanneR |
De kan ju va att de har byt vattenpumpen och lämmnat kvar luft i systemet!.. De kan ju också vara att toppen är skev?!! har haft de i min gammle 735;a. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.