|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
"Trafikmagasinet" läggs ned efter 25 år Trafikmagasinet kör in i garaget för gott. SVT:s folkkära långkörare skrotas efter 25 år i etern. - Ja, tyvärr är det så. Det känns pissigt, säger programmets producent Jacob Wikmark. Ja vad ska man säga,snyft | |
-Daniel- |
tyckte det redan dog när perstad eller vad han hette fick sparken |
| Hel rätt men gillar ju programet endå.Värst var väl ändå när Ingmar gick bort,då dog en stor del av magasinet. | |
|
Helt ärligt ?. Vad är bra i det programmet ? förutom myligtvis nostalgin. När senast gjorde de ett bra test som vi motorintreserade har nytta av. Det är viktigare vilka färger du kan få bilen i än vilka motorer den finns med enl TM. Det är vad jag tycker om det. Lägg ner skiten och sätt ihop ett nytt ala Englandprincipen med Tiff o Co. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det var ju an attans tur att man hann medverka i vårens sista program då :))) efter 25 år så har ju programmet kulturstatus. ///MVH Hasso Länk |
|
Mr.T härlig tolkning av Trafikmagasinet |
|
|
Jag förstår SVT. De har ju ett ansvar för så kallad Public Service, vilket innebär att de skall ha bredden. Kanske framför allt på de delar där de komersiella kanalerna inte har möjlighet att verka. Jag tror att det finns tillräckliga ekonomiska förutsättningar för motorprogram i de reklamfinansierade kanalerna. Och det ser vi ju också prov på. Min favorit är Motorjournalen. Även om Christer Glenning alltid får en att dra på smilbanden i sina gamla reportage. Rulla en Skoda... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Just när de började få lite snits på TM så läggs det ned. För min del kunde man GÄÄÄÄÄRNA lägga ned hela Public Serivce-TV-systemet. Bara skit ändå. Mvh, Kalle Hansen FKA nofx16 Länk |
|
|
håller med ovanstående talare "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
|
cstjawa: Ingmar har väl inte gått bort !? Det va ju Crister Glenning. Gott omdöme får man av erfarenhet. Erfarenhet får man av dåligt omdöme. |
|
|
Även om jag inte tänker försvara Public Service TV med näbbar och klor då detta inte är forumet för det, så anser jag att det har sin plats i samhället. Christer Glenning är död. Ingemar Perstad var killen som fick sparken då han var lite väl duktig på att använda bilarna privat... Men vem kan glömma reportaget när Perstad skulle köra bil berusad i något slags test på konbana? Han var så packad att han var på väg att sätta sig i baksätet... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
| Perstad varkade inte tåla sprit nåt vidare. Man ska inte köra när man druckit, men Perstad borde inte ens få dricka en lättöl. | |
|
Fan man var 18 år då serien startades och bilar var i högintresse. Kultstatus Ja men det finns bra motorprogram på andra kanaler. Länk |
|
| Inget att sakna, den sörjan....... | |
|
Utan public service skulle folk bli fördummade av all JÄVLA snaskjournalistik endast inriktat på att sälja reklam! Till exempel tv3, tv4 och kanal 5. SVT1 & SVT2 bildar i alla fall folk. Men det har inte med ämnet att göra! =) Trist att TM läggs ner. Bara hoppas de kommer på nåt bra ersättarprogram! |
|
|
Trafikmagasinet var en bra balans i etern till alla Mortorjournaler och Prestandor som riktar in sig till smågrabbar ikeps och munkjacka. Visst bilprogram är kul, men graden av ansträngd tillgjordhet tycks proportionell mot vikande tittarskara. Om jag så säger. "Din Koskenkorva i etern" |
|
| Sorry Biffen helt rätt av dig, fel av mig.Crister Glenning ska det va ju. | |
|
Tvärtom, jag är en småfet, närsynt medelålders man i kostym och jag älskar Motorjournalen. Trafikmagasinet får vila i frid. Det blir ändå aldrig detsamma som på Glennings tid. My Bimmer is my mistress |
|
| tycker hellre de borde komma fler avsnitt av Bosse Bildoktorn, han är så jefla kung!!! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det som egentligen är sämst är ju att dessa besparingar är till för att finansiera OS sändningarna 2004 och sport leder ju som vanligt bara till Huligani och slagsmål mm:)) ///MVH Hasso Länk |
|
Så rätt Hasso. Jag köper aldrig Binglotter eller negerbollar av barn som säger att det går till deras bollklubb. - Ni köper ändå bara cigaretter och burköl för pengarna! brukar jag säga. Jag gillar oxå Motorjournalen, Prestanda är mer tveksamt. men Staffan Borglund är en lugn och seriös motpol till den överspände Sundfeldt och hans tillgjorde kopia i 3:an Dackevall. Rakat hår och stylade solbrillor, nej tack! Bosse bildoktorn spelar i ett annat fack, men karln är makalöst underhållande. "Din Koskenkorva i etern" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.