|
|
|
|---|---|
|
För det första funderar jag om man kan byta mellan en m20b20 och en b25 rakt av.Om man flyttar med databoxen med. Eller är det mer grejjer man behöver byta? För det anndra Undrar jag vad det billigaste men fungerande turbobygge kan kosta och vad som behövs. Räcker det med att vända och bygga om ett grenrör från en turbodiesel, sätta på en lagom turbo (garett t16?), en ic och ladda runt 0.5 -0.7 ? Behövs det kompsänka eller är det ide att renovera delar i motorn innan jag börjar bygga. Motorn jag kommer att köpa ska inte ha gått över 15000 mil. Har den gått för långt då för att börja byggas på? Man kanske ska ta och byta kammen osv ifall. mvh /Adde | |
svintoleffe |
sök så får du svaren. Leffe |
|
ja men jag ville ha lite snabba svar här av nån som kanske har byggt ett budget turbo bygge och kanske kan säga vad det kostar ungefär och hur sakerna håller med hans grejjer. mvh /Adde /Adde |
|
|
än en gång, använd sökfunktionen.. finns flera stycken som byggt riktiga snikbyggen för ett par tusen.. är dock inga speciella prestandamonster... men lite effekt kan man alltid pressa ur maskin för små pengar.. E28 M535i TwinTurbo |
|
|
ok. för söka vidare då.=) /Adde |
|
|
Är toppen hel så är det väl bara att börja skruva turbo. Förhoppningsvis är toppackningen någorlunda fräsch så den håller för lite laddtryck. Kompsänkning är väl inte nödvändigt förrän mycket laddtryck och tidig tändning ska brukas (mycket effekt mao). 15000 mil är inget hinder för en turbokonvertering, snarare så att man inte behöver vara så rädd om motorn då. |
|
|
På din första fråga vad gäller byte från 2,0 till 2,5 så funkar det utmärkt att använda orginal sprutet men man tappar nog ett par hk pga av spjäll huset är mindre på 2,0. Däremot blev jag varnad för att använda 325 styrenheten på 320 sprutet pga inparametrarna från givarna inte skulle ha samma värden. Om detta är sant vet jag inte, om någon annan har erfarenheter av detta skulle det var intressant att höra dom. |
|
|
jasså.. så du kör med 320 styrenheten nu då. ok. tack för svaren. /Adde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.