AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.262

Plugga nivåregleringen 750

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hej
Om man pluggar slangarna strax innan dom går in i dämparen, vad händer då? Jag kollade de bilder som beskriver hur man pluggar systemet, men jag har inte riktigt förståt beskrivningen sen. Om nu bara nivåregleringen går på det systemet kan det då gå att koppla ur/bort?

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag pluggade mina rör precis där dom kommer ur klockorna, då slipper man köra runt med slangarna. För att slippa felmeddelanden får man koppla bort staget till nivåregleringen och sätta detta i "nolläge"...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Hur menar du då? Lite ny på 750-fronten. Vad pluggade du med?
Sen undrar jag om det finns handbok o servicebok att köpa nånstans. Det fanns tydligen inte på BMW att köpa längre, 89 var för gammal. Kanske nån som kan tänkas sälja sin till mig kanske?

MVH Ronny.

Hejsan!
Plugga inte nivåregleringen om dämparna bak är okej,är dom inte så förstår jag ioch med att dom är svindyra.Jag hade problem med att bilen var stum i bakändan och fasades för priset på nya.Men dämparna hade inget läckage så???????.
Köpte nya ackumulatorbomber och fick en bil som istället för studsig bakända utan dänpning blev som en bil i den prisklassen skall bete sig,mao som att åka på moln.Kostnaden var inget att relatera till att man nästan fick en ny bil.Betalade på BMW 1080skr per sida.Prova gärna.
MVH HAPPY
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Dämparna läcker ut en liter på 24 timmar, o det när den står still. Har nya gasdämpare på väg nu. Så kort o gott, måste plugga.

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Jag klippte rören och hårdlödade ändarna. Instruktionsboken finns att köpa på BMW, normalt sett får man en kopierad version för runt en hundring...

Happy: Jag kör naturligtvis inte runt med pluggade rör och nivåregleringsdämparna kvar. Nivåregleringshistorien är helt bortkopplad och jag har nya fjäderben bak. Dämpningen är precis lika bra, enda skillnaden är att bilen blir lägre baktill om man lastar den...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
RonnyL; har du sett denna beskrivning tidigare?

Länk
Ro
536
RonnyL
BMW 750IAL -88
BMW 530 -94
BMW 528 -82
Enligt den ritningen kan man utan problem plugga vid slangarna eller vid acumulatorn. Eller fattar jag fel. Plugga vid regulatorn eller oxå vid slangarna, effekten borde bli densamma va?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.