AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.231

"Prestanda" tar sig...!

Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Kikade på TV3:s Prestanda igår och jag tycker programmet börjar ta sig...Nu var t.ex testet på nya femman rätt ytlig och handlade mest om designen men det var rätt snygg filmat och bilen blir snyggare för var gång man ser den...speciellt i svart som den var i reportaget... :) Och han med den orange turbo BMW:n i streetrace-reportaget är den nån som är här på forumet? skapligt långa lakrisremmar den bilen klarade av! :)
Han som testade femman körde grymt fort på den vägen han körde på... Han låg i säkert 170 180 på vissa ställen såg man.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Tycker att Prestanda är ett patetiskt program!
Dom gör extremt dåliga och ytliga tester av bilarna. Testet av E60:in och även Cadillac:en i avsnittet innan var extremt dåligt.
Herr Dackevall kör bara runt och "buskör" med bilarna på antingen på allmän väg eller på nått flygfält eller liknande!!
Visst är det kul att se men killen är ju värken kapabel att ge fakta om bilarna eller än värre sätta betyg på dom...

Nä tacka vet jag Motorjournalen!

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Jag tycker prestanda är ganska bra. Okej det kanske inte är de bästa testerna av bilar, men ändå kul att se på.
Det skulle ju vara rätt tråkigt om alla bilprogram såg likadana ut.

Jag tcyerk det är kul att prestanda kör sitt eget race och inte sneglar på andra. Det är ett bra kompliment till motorjournalen, som jag tycker regerar.

Håller med Andersson_CSI
Dackevall é helt kass...snackar bara flumm.

Tacka vett ja MOTORJOURNALEN
bra program att kolla på om man har tråkigt :) slutfilmerna är bra iaf

Jag såg dagens och tycker att det HELT KLART höjt sig.

Min sida: Länk
Touringklubben: Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Jag är benägen att hålla med Micke mfl; dom KÖR ju faktiskt bilarna/hojarna på ett sätt som tyder på mera kompetens än (Sundfeldt&Co.)...och så slipper man Kenneth Tonefs's j-a viftande!

___
BMW CS #5221
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Visst är det inte speciellt utförliga tester men vem fan vill veta hur många liter du får in i bagaget på nya femman? Då går man till handlarn och frågar! I Prestanda testar de vad bilarna går för och det tycker iallafall jag är skoj!

//Thorssa
Oakman
Motorjournalen piskar "Prestanda" med hästlängder...
Håller med Andersson_CSI i stora drag... visserligen kul att de testar E60 och lite riktiga bilar, men kvalitén på reportagen är ändå ganska låg och halva programtiden ägnar de sig bara åt att testa massa fjant.. snöscootrar och jag vet inte vad...

// Olof

(Ja jag känner till sökfunktionen)
Visa användare
879
mageng
528iA -99
Programledaren i MJ suger. Amatörförståsigpåare. Dålig kopia på de engelska reportrarna.(riktiga motorjournalister)
De andra killarna har mer karaktär, speciellt Joppe som är lysande.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
motorjournalen e ju ohotat men ja ser ju hellre prestanda än kvinnofängelset...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Det blir till att åka till Paris 2004 och kolla in nya M5:an. Nån som har koll på när snigelätarna har sin bilsalong ? Var på Barcelonas i samband med F1-loppet där och de va hur stort som helst.

Aldrig mer färre än sex cylindrar !
Visa användare
654
Adrenalin
323i A -98 Touring
Hittade det själv ! Sept/Okt 2004 ??? De e ju för f*n en hel evighet till dess !!!!

Aldrig mer färre än sex cylindrar !
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Nån som vet svaret på frågan?? Audi?? :-)

Två bilar är fler än en..
tyckte det såg ut som en e39huv.. kan det stämma?
ja, en audi e39 såklart =)
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Det var en 5 serie E39 huv..

Det stod till och med "E39" på den.
Men om man hade problem med att se att den tillhörde en BMW så gav väll knappast "koden" E39 någon hjälp! :)

En bubbla det är ju nästan sorgligt att se dom idiotförklara tittarna på det sättet, men dom vill väll som alla andra känna pengar på att så många som möjligt ringer.

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.