|
|
|
|---|---|
|
Jag och min polare handlade sportluftfilter till våra bilar för ett tag sedan. Bör ej nämna märke/modell på våra bilar... Filtrena var av märket pipercross, de var enkelkonade och av måtten ca. 70/150/150(anslutning, längd, bredd). Han monterade det några dagar senare och fick problem! Svart rök och ojämn gång. Han fick tipset att ställa in luftmassamätaren. Jag har inte hunnit att montera den ännu eftersom jag tror att jag köpt för stot filter... Kan man ha för stort filter? Har bara hört att man inte borde köpa för litet filter, eftersom dessa kan "skrynklas" ihop vi hård körning och därför ge sämre flöde. ? bakhjulsdrift! | |
| Problemet med sportfilter är att de suger in uppvärmd luft (från motorn) + att de filtrerar sämre. | |
|
men ska det vara dåligt med stort filter? ska bygga avskärmning till den, tips? Länk |
|
|
Sätt tillbaka org filtret och lämna tillbaka det andra snarast..... ASken |
|
320-325 |
nej luftmängdmätaren mäter den luften som motorn vill ha obeoende om den suger direkt ifrån lmm eller genom massa filter ...klart för mkt filter är ju ej bra heller lite choke verkan .. men med öppet filter så blir motorn rappare o.s.v MEN jag är lite osäker på min teori ... kan säkert vareiera beroende bil modell trim -orginal m.m |
|
Din kompis fick nog problem med just alltför uppvärmd luft. Ett tips är att försöka förlänga insuget en bit längre ner eller till originaluttaget Sportluftfilter använder man om man vill ha ett fränare ljud... |
|
| någon som kan detta? | |
| det är stor skillnad på olika tillverkare,men piperX tillhör dom bästa,ska man få nån nytta av det bör det monteras framför kylar ramen,med ett lämpligt rör osv,för att få in kall luft,på min sitter orig filtret skruvat på ventil kåpan 1cm från grenröret,smart bmw,smart.det kvittar ju om man tar kall luft utifrån om den blir uppvärmd till 150grader innan den kommer in i motorn.isolerade insug/avgas grenrör osv är ju ett steg i rätt riktning,finns ju isoler.strumpor att köpa som du trär över rör/slangar till insug/turbo. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.