AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.798

bilen synad

Sida 2 av 2
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
1. Jag tycker nog att det var en dålig beskrivning i så fall, "glapp vänster fram"??? Det skulle ju kunna vara vad som helst vänster fram på bilen? En sådan anmärkning är inte ens tekniskt möjlig att få ut på ett besiktningsprotokoll...

2. Jag håller delvis med, kan man konstatera att felet är så enkelt som att hjulbultarna inte är spända kan man hjälpa till att spänna dom eller låta kunden själv göra det, men det finns ingenting i arbetsbeskrivningen som kräver det, däremot vissa saker som delvis förhindrar det.

3. Som sagt, det är alltid lätt att skylla egna brister och motgångar på sin hudfärg och ev. rasism istället för att ta det som det kommer. Nästa gång jag beställer en kebab med mild sås och får en med stark sås kommer jag att bli skitförbannad, "det är bara för att jag är svenne, eller hur"... Smart??

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jesperado:

vilken station jobbar du på i malmö?

Nu har jag visserligen redan besiktigad bilen men tex nästa gång jag ska in på sbp, kan man begära att få bilen kontrollerad av en viss kontrollant eller kan man boka in sig hos en viss kontrollant?

Personligen tycker jag att du verkar både rättvis och sakkunnig och jag hade nog föredragit att få bilen kollad av dig.

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Skryt aldrig över hur skickligt Du klarade en kritisk situation, för då röjer Du bara hur klumpig Du var som försatte Dig i den.
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Har någon mer än jag fått en 2:a på felinställt (för högt) dimljus?
Jag försökte påpeka att det bara var att trycka ner dimljuset så hamnade de rätt (visserligen dumt av mig att inte tänka på det innan) men det var bara att ombesiktiga!

Sagt och gjort åkte till en annan station och ombesiktiga med enda åtgärden att jag tryckte ner dimljuset. Bilen gick igenom med kommentaren "konstigt att du fick en tvåa för detta".

Brukar inte de som besiktigar ändra på ljusinställningen om den är fel?

/Rickard
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Mugge: Jag berättar helst inte vilken station jag jobbar på, det har tidigare visat sig utmynna i en mängd ovälkomna telefonsamtal och besök till jobbet...

Man kan inte begära att få en speciell tekniker, det strider lite mot opartiskheten och kan medföra jävsituationer. Det är för övrigt inte tillåtet att som tekniker besikta bilen åt en släkting, vän eller på annat sätt nära bekant. Däremot har man rätt att kräva att få en annan tekniker om den man tilldelats av slumpen inte "passar". Om man t.ex. kommit på kant med varandra vid ett tidigare tillfälle eller liknande...

Rick: För högt inställd dimstrålkastare ska medföra en tvåa, så står det i kontrollplanen. Det finns ingenting som säger att man som tekniker ska justera en dimstrålkastare, men är det lätt gjort görs det ofta ändå...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
259
harri
528i Touring-99
Har personligen alltid blivit bra bemött, nästan.

Hojjen får alltid lyset justerat av trevliga bewsiktningsmän.

Paddan däremot, en riktig surgubbe i Solna gav en 2:a en gång på styrleden höger fram, att det skall vara lite glapp i D-modellen lyssnade han inte på.

Nåja, skam den som ger sig, bokade ny tid och åkte in igen utan annan åtgärd än full tank. Och "Gudinnan" fick en prickfri bedömning.

Senast hade jag glömt skruva ned CO halten i förgasaren, men besiktningsmannen var av den förstående sorten och lät mej dra åt skruven tills mätvärdet var korrekt.

"Din Koskenkorva i etern"
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jesperado:

Lugnt! Jag misstänkte nästan att det skulle vara ngt sådant.

"I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.