|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Jag ska rostskyddsbehandla min 328 touring -00. Jag har lite frågor hur man ska komma åt balkar innerskärmar. Dom kromade instegslisterna till dörrarna, hur får man bort dom ? Jag vill komma åt sparklådorna. Är det någon som tagit bort dörrlås hållare/bläck/spärr!!?? som sitter på bakskärmens insida. jag vill komma in i innerskärmarna bak. /Per | |
| Elförzinkad kaross......varför?? | |
|
Jo du har kanske rätt men BMW har ju bara 6 års garanti på rost !! Det blir inte sämre av att behandla bilen, jag lägger hellre några kronor på det än att stå där med skägget i brevlådan med en rosthög..Sedan är det andra saker som håller längre oxå, exempelvis bromsledningar osv... /Per |
|
|
Hmmm.....e de inte bättre o betala ca 5" få en redig "TuffKote" behandling??De e ju inte bara o trycka på de olika medlen,bilen måste ju tvättas o torkas innan,ordentligt...Du får väl försöka använda befintliga hål i trösklar o liknande... |
|
|
zazzee> Kontrollera så att inte garantin upphör om du ska göra det själv. Ett vilkor kan vara att jobbet ska göras av en fackman för att inte garantin ska upphöra, just därför att ett hemmajobb av en lekman kan försämra situationen. Ska du äga bilen länge tror jag att det helt klart är värt att lämna in den för behandling hos en seriös firma. Speciellt när det har visat sig att rostskyddet lämnar endel att önska även på relativt nya BMW. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Jag har kört fullständig Tuff-Kote Dinol behandling på mina 2 senaste bilar. Kanonbra resultat. Inte en tillstymmelse till rost på bilen, värt var enda krona. Länk |
|
|
Det finns en firma som heter Rostskyddsmetoder tror jag? Ligger i Stockholm vid Hjorthagen ungefär, de tar runt 5-6k tror jag sen hade de en special för runt 9k som i korthet gick ut på att de la ett extra hårt? skikt, mer hållbart iaf! MVH Robban |
|
|
Tackar för svar, men jag undrade inte vart jag kan lämna in min bil på behandling...det gör jag själv. Jag undrade bara hur man fick bort de där cromade plastinstegslisterna utan att ha sönder dom !!?? Som exempel har Jag har haft en japansk bil i 12 år -84 årsmodell, den har jag alltid rostskyddsbehandlat den är ännu idag rostfri. Det handlar inte om att jag gör någon behandlig med sugrör och undrar hur man ska göra, för jag kan rostskyddsbehandla bilar. Jag bara vill veta hur man fick bort dessa plastbitar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.