|
|
|
|---|---|
|
Jag vill bara säga tack Stig och Andreas för att ni så snabbt och smidigt kunnde ta hand om min blinkande airbag lampa. Sådan här service ger trogna kunder. Man kunde ha tänkt sig ett helt annat senario på detta problem, men som sagt de var jäkligt hyggliga och smidiga. Har noterat en mänskligt och trevligt bemötande alla gångerna som jag besökt BMW i mölndal. Jag hoppas det är lika över hela landet. | |
|
Trevligt. Har precis haft min bil där för byte av bromsskivor lite olyckligt. Jag är helt nybliven BMW-ägare och sen min förra bil har jag inte kraven högt ställda på verkstäder. Bara jag blir halvtrevligt bemött är jag lycklig. Till dom auktoriserade Audi-verkstäderna jag varit på dom senaste 2 åren har jag bara en sak att säga - Vik hädan. // aldrig mer en Audi. |
|
|
Välkommen till BMW forumet. Hoppas du kommer få bättre service i Mölndal nu än den du tidigare fått längre upp efter ån ;-) |
|
| Kan också stämma in i att BMW Mölndal är jättebra att ha att göra med, kanske mest när det gäller reservdelar för min del eftersom en annan BMW verkstad som börjar på W ligger närmare mig, men när det gäller reservdelar så funkar allt kanonbra... | |
|
Håller med i hyllningarna till BMW Mölndal... Goa Gubbar där enna.. Två bilar är fler än en.. |
|
|
På tala om service ringde till en BMW verkstad och hörde om hur man skulle ställa in kammarna och vanos fick svaret att det inte gick utan specialverktyg pris som dom ville ha ca 4000... Ringde nästa BMW verkstad dom skickade skiser och beskrivning priset dom ville ha för jobbet var ca 800!!!!!!!!!!!!! |
|
|
Vill också hålla med om att BMW i Mölndal har bra service och personal, mycket trevliga att ha att göra med! (Har dock svårt för EN av gubbarna som ibland expiderar reservdelar, men det är en annan historia) Samma för mig, ringde verkstad som börjar med W en "annan BMW verkstad" som Osprey nämnde, där ville de ta 6000:- för byte av stötdämpare runtom men ringde BMW i mölndal och fick 1000:- billigare pris. Inte nog med det de lyckades klämma in mig på en tid trots många bokningar då jag berättade om min situation, (skulle på bilsemester så jag var tvungen att få det ordnat snabbt) fick även en lånebil under tiden, blev mycket imponerad av den service de gav, en stor eloge till dem! Dock visade det sig att de inte kunde montera bilsteins dämpare när de väl skulle börja, det var inte original och fjäderbenstallriken ville de inte riskera att göra sönder för att få över på de nya, vilket jag förstod och accepterade. Hamnade till slut hos en verkstad i Mölnlycke, MLS, där var de till och med lite billigare, som sagt, det lönar sig att leta lite... :-) (De var också mycket bra att ha att göra med, rekommenderas också...) /Hammar |
|
|
var inte så rädda för att skriva ut verkstäderna namn, om vi inte gör det får vi aldrig dem att bli bra... Om de lär sig att vi alltid begär offert på jobben så kommer att lägga sig lägre, jag talar alltid om vad de andra har offererat om det är billigare. Jag har liknade erfarenhet men då var det WÖLKES som var billigast tom Bayrische(oauktoriserad) i Mölndal var dyrare. men jag skall på måndag ringa BMW group mölndal för att få lite priser. Wölkes var 500:- billigare än Bayrische på belägg+byte fram Byta oljetrågspackning 3000:- billigare Så alla tre får numer lämna offert på mekaniska jobb! Fördelen med Wölkes tycker är att det är lätt att bli personlig med de tre i frontdesken (Patrick, Inge samt "direktören" själv Berndt) På BMW blir man sällan igenkänd utan bara en i mängden... Länk |
|
| Min erfarenhet av BMW Group i Sthlm när man vill veta pris på något verkstadsingrepp är följande...mycket svårt att svara på men minst så mycket men troligen betydligt mer..'suck' vilket har gjort att jag åker aldrig mer dit | |
|
Jonne mek: Kolla min profil -Bostadsort... Länk |
|
| Ja Kilen jag vet, brukar hålla koll på din bilpark när jag glider förbi till Sparköp. Mycket impad av putsen. Snart har jag 96 kvadrat nybyggt garage och då skall nivån höjas på kärran så att man kan visa sig bland likasinnade. Den ser förjävlig ut för tillfället ;-)) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.