AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
794

Sälja min 328touring

myran
Jag har försökt att sälja min 328i touring men det går segt. jag har en 95:a med svartskin storadatorn ac reigerfront.mm 16800mil började på 105.000kr är nu på 90.000 där tycker jag att botten är jag för snål eller är min bil svår såld????

Myran
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har en polare som försökte sälja sin 328-touring, ungefär samma mil men han saknade skinn. Han var nere på 86´ har jag för mig men lyckades ändå inte sälja den. Det var ganska dött enligt honom. Han hade den ute i nästan 2 månader innan han bestämde sig för att behålla den istället.
an
93
anders&Eva328iT
530i Touring -08
120i 5-d -06
Myran,

det gälleratt hitta rätt kund, "specialbilar" har en begränsad kundkrets. Jag har sålt stora segelbåtar med handfull möjliga kunder i Sverige - det tar tid. En 328 iT -95/96 9000 mil gick för 125.000 för 2 år sedan

Anders
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Märkligt att du inte lyckas sälja den.
Letade efter en sån för ett år sedan och de var dyra och svåra att få tag i, ringde på många runt 120kkr och alla var redan sålda.
Oktober -02.
Har letat 328 touring sedan jag sålde min 328 sedan och det jag konstaterat efter att ha ringt och tittat på ett antal bilar är:

1. Det finns inte så många 328 T till salu

2. Det finns inte så många spekulanter på 328 T. Ofta försöker säljaren göra intrycket att det ringer huggande spekulanter stup-i-ett men om bilen varit ute på annons i 1 månad och fortfarande finns kvar så blir man ju något tveksam.

3. 328 T ägare har en viss övertro på värdet på sina bilar. En 95 utan skinn som gått 14k mil e INTE värd 125 000 hur fantastiskt, precis-som-när-den-kom-ut-ur-affären skick den än är i. Det är trots allt en snart 10 år gammal bil. Detta exemplet har jag hämtat ur verkligheten.

4. Ofta har 328 T gått förhållandevis långt. Å för att ta mig själv som exempel så är jag inte intresserad av en bil som gått mer än 12k mil ungefär (ärliga då så klart).

Det hela styrs av utbud kontra efterfrågan och när det gäller 328 T så är det tyvärr nog så att utbudet är ganska dåligt men så är också efterfrågan. Dom som är intresserad av BMWs e36 328 modell är ofta killar mellan 18-30 (på en höft) å bland dessa så står cupen högst upp på önskelistan sedan kommer sedanen å sedan kommer inget. Dom är inte intresserade av en kombi. Så som svar på din fråga så tycker jag nog (min högst personliga åsikt) att nej du är inte snål 90 000 kan nog bilen vara värd men Ja den är mycket svårsåld. Så mitt råd är försök byta in den hos en handlare är nog något lättare än att sälja den privat.
Jag sänkte mig jättelågt på en av mina bilar och fick budgivning en gång....sålde min 530i 93:a för tre år sedan drygt för 64000:-, begärde 62000:- De flesta vill dock reflexmässigt pruta är min erfarenhet....men det kan ju inte skada att testa...får man för låga bud kan man avstå från affär.

/Simon
sacke
Sålde min 328iA Touring-96 för fjuttiga 72000:-........Det var 3 st som ringde......Så man kan nog säga att marknaden är iskall när det gäller dom bilarna just nu.....

Å andra sidan får man grymt mycket bil för en billig peng om man väljer 328......

Finns tydligen någon som är intresserad av 328kombi iallafall.

Länk

/Simon
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Jag sålde min 328i Kombi -95, 15000mil, för 96.000:- för 2år sen snart... med 17" M-fälgar men utan skinn.

Tror det är svårt att få ut över 80.000:- för en sådan i dax läget tyvärr... om man inte har stora isklumpar i magen och kan vänta på rätt köpare då...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.