AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.633

Någon som bor i Falkenberg?

Hejsan jag undrar om det finns ngn som bor inärheten,eller i
Falkenberg?
Tänkte om ngn ville hjälpa mig att titta på en 7:a hos en firma där nere.
Skall eventuellt sälja min pärla (M535i-87 15600mil) om den 735:an är fin.

Mvh Mathias

Fr
41
Frede
320ia Touring -89
325i cab-87
520 ia -89
735ia -84
635ia -80
Bor på Tjörn och åker 528 iA e28, kan inte mycket om 7-serien men kommer gärna som stöd om du vill.

Johan

Tjena Johan eller Frede :-)

Jag kanske var otydlig i mitt inlägg tidigare.
Det jag tänkte var att ngn i närheten eller i Falkenberg kanske kunde titta på den då jag har c:a 70 mil att åka.
Det vore en misär att åka dom milen och att finna ett ras :-)och vända hem igen utan bil.
Jag har pratat med handlarn och han säger att den är fin.

Nu kanske du inte vill åka själv och titta men det var snällt av dig
att erbjuda dig själv som stöd.
Jag vet inte hur långt det är från Tjörn till Falkenberg.

Men det kanske inte finns folk från Falkenberg här på forumet.

Mvh Mathias
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
Jag bor i Halmstad. Är det BilCentrum som har bilen?
Hej på dig BMW Lover.

Nej det är Bilhuset i Falkenberg som har bilen.Vet inte hur dom är men det skulle vara jättetrevligt om ngn kunde provköra och bedöma hur den är.Hur långt har du dit?

Mvh Mathias
BM
216
BMW Lover
BMW 318 -99
4 mil cirkus. Men ingen hejare på 7:or.
Måsen
Tjenare

Jag ska till Falkenberg på torsdag. Jag kikar in om jag hinner. (ska hjälpa svärmor att flytta då) Jag är hemma igen fredag kväll. Jag lägger upp mina synpunkter här då, om det fortfarande är aktuellt.
Måsen
Är det 730:n du är intresserad av?
528 verkar inte tokig heller, den får jag titta på för egen del :-)

H MK
Halloj Måsen

Nej det är 735:an -89 jag är intresserad av som har gått 13000mil har jag för mig.Det vore skitsjysst om du kunde göra det.Så får vi se om det blir en resa ner :-)

BMW Lover: Har du tid och lust så kan ju du med åka och kolla,
jag är ingen hejare på 7:er heller men utseendet kan man ju kika på så att det inte är alldeles kexigt i skärmarna:-)

Ju fler desto bättre

Mvh Mathias
Po
83
Pondus
525ia Touring -92
Falkenbergare var det ja!!! Här finns en, dock ingen däcksparkare utan en kritisk knäkrypare!!
Du kan maila om du kommer, passar bra till helgen kanske? jobbar liksom till 16 varje dag!!

mvh Roger
Po
83
Pondus
525ia Touring -92
Oops såg att du hade 70mil att åka! får väl skylla på att klockan är mycket men jag hjälper dig gärna!

mvh Roger
Tjena Pondus

Det vore skitbra om du kunde kolla bilen åt mig.Kanske provköra
den? Så kan du ju lägga ut synpunkterna här eller maila mig.
Den finns på Bilhuset....735ia 89:a gråmetallic.

Mvh Mathias
Tr
644
Tryggvesson
420i Gran Coupé -16
Alpina B6 3.5 -89
316i touring -94
335i -89
325i -88
323i -79
735ia -89 gråmetallic i Falkenberg... den har jag och borsan tittat på en gång, vi lade inte ens tid på att provkörda den. Jag tror inte att den har gått 13000mil, kände lite för sliten för det. Dessutom fanns det ingen servicebok till den och bromsbeläggen var slut bla plus en massa små saker. Jag hade inte köpt den. Hoppas det är samma bil vi pratar om :) men det finns väl inte många 735:or hos bilhandlare i Fbg, tror det var en AlfaRomeo handlare.

Åk och titta på den, detta var bara vad JAG fick ut av mitt besök och min titt på denna bil.

Mvh,
Tryggve - BMW CS #05162

Min bil: Länk
OOhh fy f...n det låter ju inte bra.Den ser ju så fin ut på bilderna men man kan bli lurad på dom med.Men den som vill kan ju titta på den ändå iallafall.... kan ju vara en annan men kanske inte den har ju varit till salu ganska länge nu.

Tack för upplysningen Tryggvesson

Mvh Mathias
Po
83
Pondus
525ia Touring -92
Tjena bmwe28a

Jag var och kollade på vraket idag och jag precis som tryggvesson tog mig aldrig tid att provköra, för när jag startade så plingade det frenetiskt i cc:n och det rök ifrån stereo uttaget (luktade glykol) och bilen gick inte vidare jämnt. Rost i alla dörrar + baklucka + motorhuv. När jag efter ca10 min tittande gick in och lämnade nycklarna så frågade jag efter ett pris han sa 25000:- "som den står"!!!!!!!!! Vad var det för pris innan?

mvh Roger
Halloj Pondus

Tack för att du tog dig tid att titta på den.Men det låter inte roligt så jag vet inte om jag skiter den nu.Priset på den när jag ringde för en månad sen var det 35000:-.Då stod den för 39500:- i annonsen har jag för mig. Jag ringde en tidigare ägare igår som ägde den tills för ganska precis ett år sedan.Då hade den varit jäkligt fin(den har varit handikappanpassad).Är den värd 25000:-???
Tack igen.

Mvh Mathias

Måsen
Tjena bmwe28a, här kommer ytterligare ett omdöme.

Med tanke på åldern så var väl rostangreppen "normala" (skärmkanter, baklucka mm). Den var dock omlackad under list. Bra gjort, förutom på skärmarna, där var det inget vidare snyggt jobb. Inte mycket stenskott på huv och skärmarna, mätarställningen kan stämma. Fräsch inredning med elsvankstöd på alla fyra platserna. Defekter: centrallås på passagerarsidan, ingen effekt i ac:n, larm kylvätskenivå.

Säljaren erbjöd även mig bilen för 25000:- som den stod. Jag provkörde inte heller bilen pga tidsbrist. Han garanterade dock att bilen var helt okej maskinellt (men vilken säljare skulle inte göra det). Diverse delar i bakvagnen var bytta + att det låg nya fjädrar i bagagen. Bilen besiktades i juli senast.

Jag knäppte även ett gäng med bilder på bilen, som kan mailas om du är intresserad.

25000:- är närmre rätt pris än 35000:-, det går kanske att pruta några tusen till, sen beror det nog på hur sugen man är på en sån bil.

Ps. annars stod Danmarks statsministers 7:a där för 380000:-, och den var helt okej :-)
Po
83
Pondus
525ia Touring -92
Ja hur sugen är du?
Det blir nog en del skruvande för att få den i perfekt skick.

Var den omlackad under list? isåfall inte på vä bakdörr där var det bättrat på en rostfläck (eller var det ovanför list?)

Jag hade nog lagt upp ett skambud för bilen och sett vad du sa, dom är nog sugna på att bli av med den!! (dom har haft den länge)

mvh Roger
Tjena Måsen

Fy fan vad underbart det är med folk som hjälper andra:-)
Maila gärna bilderna till mig får jag se hur den ser ut.
Hoppet åkte upp lite nu igen men.......
Frågan är vad det kostar att fixa den? men som sagt maila bilder...

Mvh Mathias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.