AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.276

Min bmw 320 går om ...

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Säkringen till bensinpumpen inte är isatt men om jag sätter dit den så dör den !! ??

Kan denna säkring bryta någon viktig funktion till spridarna eller är det troligaste att spridarna har gått sönder ???

Hittar inte felet har tom haft inne den på verkstad men dem hittade ej felet ??? !!!!

Mvh N
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Ja just det går denna säkring enbart till bensinpumpen och ej något annat (e30) ???

Mvh N
Öhh, knepigt fel du... Om säkringen till bränslepumpen itne är isatt innebär det att du inte har en sluten krets till bränslepumpen. Detta i sin tur innebär att det är omöjligt att bilen går om inte denna säkring är i. För, utan spänning till bränslepump, inget bränsle.

Ej svaret på din fråga, men tycker det verkar konstigt om denna säkring verkligen är till bränslepumpen, kolla igen så att den inte är till något annat. För som sagt, får inte bränslepumpen någon spänning så går inte din bil.

---
Mvh.
Robban Johansson - "Det ska vara Tyskstuk!"
www.robban.org - Snart färdig!
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Jo jag vet men det är rätt säkring och den står och går på tomgång men så fort jag försöker gasa upp den vill den dö och sätter jag i säkringen så tvärdör den !! ??

Verkar som att den suger bränsle , har tusan mig kollat allt nu utom spridarna så det ska jag ta i helgen nu......

Jag blir galen !!!

N
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Någon som vet vad det kan vara eller ge mig tips på vad det kan vara !! ??

Mvh N
Dr
659
Drutten
325i Touring -08
Vad har verkstan kollat? Rent spontant så tycker jag att det låter som om det skulle vara fel på motorn alt. kortis på kabeln till motorn.

Har du provat att koppla bort kablarna till soppapumpen och sätta tillbaka säkringen?
Et
81
Ettan 83
E36 320iA Touring -96
e30 320i -83
Vet inte om det hjälper men min betedde sig så där när matarpumpen gav upp !!
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Sitter det en matarpump på 320 med eller menar du bensinpumpen ???

Ska kolla det där med att koppla bort kablarna till pumpen och ha i säkringen !!

Några mer förslag kanske , kan det vara spridarna som gått sönder ???

Mvh N
Vad säger du om denna sjuka teori?

Utan säkring: Motorn suger själv i sig soppa från tanken, via pumpen som den orkar dra runt då denna är utan ström. Då du gasar räcker inte soppan till, och motorn vill dö.

Med säkring: Pumpen får ström, men eftersom något i den är trasigt innebär detta bara att pumpen låser sig själv och står tvärstil pga magnetfältet som motorns spole och magneter ger. Motorn orkar inte få pumpen att snurra runt, och får således inte tillräckligt med bränsle för att kunna starta...

Låter detta vettigt? Enda förklaringen jag kan komma på, om det som du säger är en sluten krets till pumpen, och du byter rätt säkring..

Hoppas det löser sig i vilket fall!

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Hade inne bilen på en verkstad men de kunde inte se vad som var felet de provtryckte pumpen och kom fram till att den gav rätt mängd så att den är kollad men ................

Jag ska plocka bort spridarrampen och kolla hur mycket bensin det kommer sen ska jag lämna tillbaks den till firman för att annars så kostar det skjortan.....

Sen så får den för mycket soppa när säkringen är i, det bara öser in och hamnar i oljan tillslut eftersom den inte förbränns !!!

Mvh N
bmwracing
Tydligen så flödar bränslet när pumpen är i gång, alltså är pumpen hel, eller hur Nikke? Sen att alla spridarna skulle vara trasig tycker jag låter osannolikt. Mest troligt är att bränsletrycksregulatorn är trasig, dvs den returnerar inget eller för lite bensin till tanken. Om den är hel så har du kanske tätt nånstans i returledningen.

mvh
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Hej bmwracing !!

Nej det är ju inte troligt att alla spridarna är sönder men kanske någon utav dem som står i öppet läge och bara öser in bensin...??

Har kollat returledningen och den är inte täppt och har kollat bränsletrycksregulatorn den är ok...

måste plocka bort insprutsrampen och kolla strömmen samt dimman på sprutet ........

Mvh N
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Kan det inte vara något annat i insprutningssystemet som reglerar blandningsmängden? Tex LMM? (Är den trasig går systemet på limphome läge, allmänt dåligt) Prova ayy dra ur kontakten på sidan av LMM och se vad som händer, någon skillnad?
Du har inte bytt till sportluftfilter nyligen??

"To say no to BMW,
is to say no to life."
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
ayy=att i min lilla värld.

"To say no to BMW,
is to say no to life."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.