AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
729

Motorvärmare, vart och pris?

Tja, som rubriken säger.. Var fixar man en motorvärmare till M50-motorn på bästa sätt? BMW verkstad, eller finns det någon annan "rikstäckande" kedja som är bra på sådant?

Ungefär vad kostar ett sådant ingrepp tror ni?

Tacksam för svar någon gång mellan nu och vintern :)

Visa användare
184
Beemer-Tompa
525ia Touring-01
Tjenare!

Farsan var inne på Borgs bil i Vällingby (Stockholm.) Dem skulle ha 4000:- material + montering Ganska hyffsat. Men sedan så har du ju alltid Biltemas motorvärmare bara elementet kostar 300:- har jag för mig det är billigt, kvalitet vet ej. Farsan köpte en insticksmotorvärmare (monteras i motorblocket) från Calix elementet kostar ca:700:- har jag för mig plus lite sladdar säg att det landar på 1200 - 1300:- om du skall ha kupè värmare får du lägga på ett par hundringar. Sedan så kan du gå till en mindre verkstad och be om en offert. Motorvärmare finns på Mekonomen bland annat, annars så är det bara att vända sig till någon annan biltillbehörsfirma.

OBS: glöm ej att byta kylarvätska då hela systemet måste tömmas, vid montering av motorvärmare i motorblocket. OBS

Hoppas detta gav en hint!

Beemer-Tompa

*Driving Italian Design By Pininfarina*
Thanx! Får se hur det löser sig.. Vete tusan om inte bilen åker in på verkstad för att få det bra gjort iaf.. Ha D!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.