|
|
|
|---|---|
|
Tjena! När jag spinner loss hjulen dunkar det i bakvagnen. Det känns/låter som om hela bakaxeln slår upp i karossen. Även när jag åker över stora gupp i hög fart dunkar det på samma sätt! Är det någon som vet vad det kan vara för fel då? Bilen är en M5 3.8 och jag har nya silentblock! MVH Tobbe | |
|
Det finns någon form av inre bakvagnsbussning också tror jag, då kan det dunka vid gupp osv om de är slut. Jag vet tyvärr inte vad de kallas. //HD91 ____ E34 M5 Limousine register |
|
|
ska du slita bil o däck så fläska på ordentligt. då får du en jämn o fin gång på bakhjulen. blir det lite halvmjäkigt med gas har bakvagnen en tendens att förvandla sig till rodeohäst. när man åker över stora gupp i hög fart brukar det dunka på rätt bra i hela bilen, oavsett bilmärke. |
|
|
Kan Åsbrink förklara lite mer om "dunken" i bakvagnen. Framvagnen vet jag när man åker på ett gupp så dunkar det lite eller skakar om ratten det är styrstaget som var boven men bakvagnen?? Hoppas att få det här frågan förstorad? |
|
|
jag vet inte riktigt hur jag ska förklara dunken bättre. det är en rejäl smäll från bakvagnen, låter som jag tidigare sa att hela bakklumpen slår upp i golvet.. i framvagnen är den tight och tyst! den går jättefint på vägen i alla farter! är det kanske någon som har en bra bild på bakvagnen så att man kan se om det eventuellt finns någa fler bussningar som kan orsaka detta fenomen? MVH Tobbe |
|
|
Åsbrink - Har samma problem med min 535:a, dunkar till rejält vid hjulspinn. |
|
|
Samma med min B6:a=( Vet inte vad det kan vara.. Jocke www.frid.cc |
|
|
Bussningen som håller bakaxelklumpen brukar vara ett tips som någon redan skrivit... Har oxå ett sådant "fenomen" på min...jag har bytt/kollat stödlager,hardyskivan,silentblocken,fjädrarna,stötdämparna... Men detta studsande/smällande/ har fortsatt trots det så jag har väl i princip bara bussningen som håller "klumpen" och diffbromsen kvar att kolla upp :/ O ja,Jag ger "full gas" om nu någon trodde annat,inget fegande ;) Mvh Janne. |
|
| Hej! har forskat lite i ämnet och kommit fram till att silentblocken är för mjuka. Det medför att hela balken bak kan röra sig upp & ner lite grann, tillräckligt för att nudda karossen vid hård acceleration.Jag bytte till nya silentblock(bakvagnsbussn.), då vart det värre p.g.a att mina gamla bussningar var torra & hårdare än de nya.I vinter när jag ställt av bilen ska jag byta till powerflex el. något ännu hårdare. | |
|
På min m5:a var hardyskivan en av bovarna i dramat.. /Jimmy Länk |
|
|
Bytt bussningar i bakvagnen. Gjorde det på min så blev jag av med allt "dunk" |
|
|
Det verkar vara ett väldigt vanligt problem på BMW det här. Riktigt tråkigt är det i alla fall! För mig studsar bakvagnen även uppe i fart om jag trycker på så jag får hjulspinn när det är blött ute! Jag har även ett litet glapp i drivlinan, det smäller till lite när jag växlar fort, i alla fall mellan 1an och 2an. Kan det ha ett samband? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.