AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.419

BMW ALPINA C1 2,5 E30

Finns en annons på bmwpower på denna bil, en 86:a med 2,7 liters motor, Pris runt 49" är det rätt pris för denna bil ??

Mvh Wald
BeeMWe playboy
Den är säkert(?) värd det men den blir inte såld till det priset med tanke men den stiljte det är i bilmarknaden.

Är på jakt efter en fin 320/325a (E30) 88a eller nyare, sv-såld med s-bok (eller import med s-bok stämplad hos BMW). Gärna nära Uppsala/Sthlm.

(M)irc Dalnet #bmwpower
Alpina Johan
ja, det är billigt...han är till och med nere på 44000:- nu
anledningen är väll att motorn är bytt och lite sånt..
hade den varit original så är en sån bil värd riktigt mycket pengar...den är mkt ovanlig, ca: 60 ex eller ngt sånt
men tyvärr är den ju inte det..fattas alpina dekor mm.

Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Alpina Johan, Alpina levererade många Alpinor utan dekor.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Lyfter en riktigt gammal tråd,

Citerar Alpina Johan
"anledningen är väll att motorn är bytt och lite sånt.."

Någon som kan utveckla? Hur kollar man upp att rätt motor sitter i bilen?
Ser man det på motornummret?
Var sitter i så fall motornummret på en sådan motor?

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En mer grundläggande fråga:

Vad ska det vara för motor i C1:an?
Efter lite sökning på nätet tror jag det ska vara en 2.3:a.

Den som nu finns till salu ska tydligen ha en 2.5:a, finns den varianten också?
Björn: Jag tippar på att det var du som ringde på bilen här om dagen. För att svara på din fråga så byggdes det två varianter av Alpina C1. En 2,3 som baserades på 323 motorn samt en 2,5 som baserades på 325 motorn. Min som är till salu är 2,5.

Maila gärna mig om du har mer frågor ang bilen.

Mvh
David

Bilen: Länk
Och en allmän undran över detta rykte som går om att motorn skulle vara bytt i min bil. Är det någon som överhuvudtaget har något bevis för det eller är det endast vilda spekulationer baserade på en gammal luddig annonstext?

Jag ska kolla upp motornumret så jag får svaret svart på vitt. Men jag tvivlar starkt på att den skulle vara bytt!

Mvh
David
-BeeMWe-
BjörnB: I fallet gällande första inlägget var det en mindre alpinamotor som alpina själv sedan hade trimmat upp till en värre modell de hade, om jag vill minnas rätt. Den bilen gick för 40 iaf.

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
David, Visst var det jag som ringde dig om bilen.

Jag är intresserad av bilen men jag vill få det verifierat att det sitter rätt motor i den först.

Har lite andra frågor men dom kan vi ta personligen istället.

BeeMWe, jag förstår inte riktigt vad du menar?

Om inte jag minns fel så har jag kollat upp det där med motorn i Davids bil å den e original. David: Motornr står antingen i Serviceboken eller i Fahrzeugbriefet, alt i motorrummet.

BjörnB: Kan bara säga, åk och kika på David bil! Jag har aldrig hittat en E30 i liknande skick, och som känns så pass ny, tajt och gedigen. En ovanlig och kult bil enligt mig =) Dessutom går den helt underbart på kurviga vägar.

Har hittat en till C1 2.5 tillsalu i Holland. Bifogar länk och bilder:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

Den ska han ha 8950 EUR för. Ni får själv avgöra va ni tycker om skicket på den dock.

Tack för mig!

Mvh Tobias
-BeeMWe-
BjörnB: Du ville att någon skulle utveckla Alpina Johans påpekande angående postens första inlägg.

Hej allihopa!
Nu har jag kollat upp motornumret och det stämmer alldeles utmärkt! Det är original motorn som sitter i bilen och inget annat.

Mvh
David

Bilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.