AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
952

Pioneer DEH-P77MP Någon som monterat en sådan (PROBLEM)

St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Är det någon som har monterat in en sådan??
Det är så att det finns ju en dimmerfuktion på denna. Men jag lyckas inte får det till att funka som det ska. Är väl så att man ska koppla in en viss sladd Orange/Vit till belysningskontakten står det i boken. Men vart sitter den då och vart koppla jag den??? Antar att det är detta som är felet. För dimmern ska ju funka så fort jag slå på lyset vad jag förstår.

Tacksam om någon som vet kunde svara på detta lite snabbt

Ste
Lo
86
Lowrider
328i -96
Fick det inte att funka på min pioneer du måste koppla den till en kabel som ger olika volt beroende på hur belysningen ställs, hittade inge sån kabel i kontakten i bilen men nu när jag tänker efter borde gå att koppla på belysningen till knapparna tex

måste jag prova...
Robsarve
Den är tänkt att gå till instrumentbelysningen ja, problemet är ju då att vi har halvljuslag i detta landet... (displayens ljus blir klenare vid påslaget lyse)
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Okej.. men är du säker på att den ska kopplas in på en + kabel nu då?? Vill inte bränna högen just nu.. den kostar ju lite som sagt. man ska väl kunna ställa in styrkan själv genom att vrida på ratten på cd`n

Ste
Robsarve
Den kopplas in på en spänningsmatad kabel och ger belysningsstyrka proportionell til inmatad spänning (max 14,4 V)

Mest tänkt för alla de länder där man slår på ljuset på natten först och då vill att displayen skall lysa lite mindre.
Nu vet jag ej vilken kabel det är men det borde väl funka med dimmern om du kopplar in den på samma som styr trip och färddator(även instrumentbelysning?),de styrs ju av ljussensorn i instrumetet.
Då skulle den dra upp ljusstyrkan när det är ljusare i kupen och tona ner när det blir mörkt,skulle vilja ha så i min panasonic.
Är förresten de orginalmonterade inte styrda av samma sensor?
I så fall finns redan kabeln i orginalkontakten.

Henrik
St
630
Ste
325 Coupe
320 - 85
2002 -72
Sitter ingen sådan kabel i min bil iallafall. Men jag ska koppla in den imorgon. Jag tror mycket är eftermonterat i min bil. T ex har jag digitala Kliman vilket inte kom föräns 96. så kablar o massa annat är omdraget. Men jag ska testa att göra som ni säger imorgon,, skriver svaret här sedan.

Ste
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.