|
|
|
|---|---|
523i_96 |
Hej! Jag har ett ljud i från främst höger sida. Man hör det icke-metalliska ljudet om man gungar på bilen, upp och ner. Efter som det lät som det kom från fjäderbenslagringarna har jag bytt dessa. Jag bytte även krängningshämmarstagen. Nu känns det inte i ratten längre när ljudet hörs, det gjorde det förut. Så det har blivit bättre. Men man hör fortfarande ljudet när man kör över små ojämnheter eller gungar på den. Stötdämparna kändes mycket bra när jag hade isär fjäderbenet så de är det inte. Fjäderbenslagringarna är jag också helt säker på att de sitter rätt. Men något som jag är mindre säker på är hur pass väl fjädern ska ligga emot övre tallriken när fjäderbenet är FRITT. På ena sidan låg fjädern inte riktigt emot på halva övre tallriken. Men den satt inte löst på något sätt, man fick spänna ihop den ganska bra innan den var lös. Vad kan annars vara orsaken till mitt läte? MVH |
Paap Reeder |
Hej! Kan Du ha för korta fjädrar? Så var det på en 535 jag "rev" automaten ur. Det satt sänkfjädrar på den. Dessa var avsevärt kortare än original. MVH /// Paap R |
523i_96 |
Hej igen! Ja det är sänkningsfjädrar på den. Det är andra dämpare med kortare kolvstång också. Fjädern är allstå inet lös men den ligger inte emot hela tallriken när fjäderbenet är löst. Borde inte den tryckas ihop rätt bra när bilens tyngd vilar på den? Kan man eliminera detta från problemet? MVH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.