|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 328:a E46 -98. All den trevliga instumentbelysningen och stereobelysningen har plötsligt börjat blinka. Inte i något fast pulserande tempo utan lite till och från, ofta flera gånger i sekunden. Kan inte se att något av det övriga ljuset i bilen har detta pulserande uppförande. Om jag däremot släcker ljuset helt på bilen slutar instumentbelysningen att pulsera. Om det är t.ex. laddningsrelät så borde ju all belysning blinka. Har någon haft ett likande problem? /Anders | |
|
Låter som om det kan vara ljussensorn som sitter vid ljusomställaren som har fått spelet. Sensorn sitter under det lilla genomskinliga plastögat (2-3mm i diameter) som sitter strax ovanför omställaren (släckt-parkeringsljus-på). Sensorn anpassar instrumentbelysningen efter omgivande ljus, så att det skall bli behagligt för ögonen om man t ex kör in i en mörk tunnel eller liknande. Har läst om någon som fått byta hela omställaren här på forumet pga att sensorn har börjat leva sitt eget liv. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Verkar vara ganska vanligt fel. Min har också gjort sådära vid ett par tillfällen.. min fd e46:a gjorde också detta ett par gånger. Min kollegas bil gör också detta. Kollegans väns bil också som är en e46:a. Eftersom det händer typ 1 gång per år så har jag inte orkat bry mig att fixa detta.. men du är illa fall inte ensam. | |
|
Ok, tack för tipsen. Låter som ett troligt fel. På sätt och vis tråkigt att man inte är ensam. Sådana här skitfel skall det väl inte finnas på en bmw?? /Anders |
|
| Min har gjort det 2 gånger tidigare och försvann när jag ändrade ljusstyrkan. | |
| Detta är ju förvisso en gamal tråd, men jag har nu liknande problem i min E-46. Någon som bytat omställaren/sensorn och har koll på vad det kostar? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.