|
|
|
|---|---|
devex |
Går det att köpa begagnad? Vad kostar installationen? |
| Blir dyrt och du måste riva upp halva bilen, så du bör lägga ner den idén! Nytt kostar säkert ca 20-30tusen att installera! | |
|
En kille som jag köpte vindskydd av till cab:en som sålt sin cab hade monterat in klimatanläggning i den strax efter att han köpt den. Det gick på 25´. Detta var iof några år sedan men priset lär nog ligga kvar där skulle jag gissa. |
|
| Läser till kylmontör, läste en kylmontörtidning där, stod om en firma i sverige som efter monterade Ac i bilar, kostade ca 20000:-, men det beror på bil etc... de visade bilder från en eftermintering av Ac på en Bmw e39! | |
|
vad hette den firman? vill eftermontera ac i en MB som har all utr. UTOM AC "Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår." -Homer Simpson FKA Bmwlover |
|
| Leta efter bilar med fungerande kyla istället... | |
|
Var på Weels träff på barkaby där var det en firma som instalera AC i hobby fordon från 8500:-, det var dock ett special erbjudande. Men vet att bilhandlare brukar montera (om kunden vill ha det) AC för runt tolv på en firma i stockholm, är väll visserligen med rabatt. Har tyvär inga adresser eller namn. "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
| Jag ska försöka hitta tidningen med namnet på firman imorgon! | |
|
gör så!!! FKA Bmwlover You can call me Putte!!! |
|
| Firman heter Celer AB de har en websida på www.celer.se | |
| Just ja, firman finns i Hammarby! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
En sats AC eftermontering brukar kosta minst 12.000 kr i delar sedan tillkommer ca 5-6000 tusen kronor för montaget beroende på vilken bil det är och vilken timpennings som firman debiterar. Och då är det manuell AC dvs inte "klimatnläggning". ///MVH Hasso Länk |
| Eksisterer det E39 uten AC altså? | |
| Jepp det gör det! De eftermonterade iaf på en e39 i tidningen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.