|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Nån som har koll på hur det går med försäljningen av nya 5:an? Över förväntan eller går det åt andra hållet? Själv skulle jag aldrig köpa den fulingen...:) Mvh Leo | |
chrille70 |
Jag har inga siffror att referera till, men vad jag har förstått så går försäljningen av nya E60 riktigt bra, än om den ännu inte riktigt kommit igång med full styrka. Det stora uppsvinget kommer nog när 525i kommer i slutet av denna månad. Och många kunder går nog och väntar på Touringen. Det var visst många förbeställningar på E60:n. Novation (BMW ÅF) i Uppsala, t ex, sålde ca 70 ex av nya femman innan premiären, alltså till kunder som inte sett bilen annat än på bild! MVH Chrille |
|
det kommer nog att gå bra för den tror jag , personligen så tycker jag att den as läcker , desto mer man tittar på den desto mer faller man får den Keep Your distance this is a BMW ;) Länk |
|
|
De inputs jag har förstått från BMW SV är att de ligger över förväntan och orderna strömmar på bra, rena rushen efter semestrarna. Läcker vagn som är bara såååå tyst! Asken |
|
|
Kan bara hålla med Asken, bilen är så läcker och helt sjukt så tyst den är att köra, för att inte att tala om den 6-växlade automaten :-))) mums... Vi väntar på touringen 530iAT -04 Simon |
|
|
Många verkar börja gilla den, man kanske inte ska döma ut den efter vad man sett på bilder som jag gjort. Har visserligen sett en på håll o den såg ju inte så bra ut, men det va ful färg o små fälgar..:) Ska ta och åka o kika på den nån dag, hoppas jag ändrar mig. Mvh leo |
|
| Det är iaf kort leveranstid på den om man inte ska ha de tillbehör som blivit försenade. | |
chrille70 |
MS >> Hur lång (eller kort) är leveranstiden? Lev. innan jul eller? MVH Chrille (vill ha en E60 Touring) |
| chrille70: För oss tog det 5 veckor från att ha lagt beställningen tills bilen kom till bilhandlaren så det måste ju betyda att det inte finns några leveranssvårigheter. Ska hämta en 520 på tisdag. | |
|
Beställde en E60 530 för ett par veckor sen. Som det ser ut nu så blir det tillverkningsvecka 46. Alltså 10 veckor till tillverkning från att man beställt den. Men det förändras hela tiden så det kan ha blivit ännu längre nu. //Mvh Janne |
|
| Jag beställde min bil vecka 20 och fick den leverarad vecka 33. I och för sig så var ju inte produktionen igång när jag beställde den. Men som sagt, leveranstiden förändras hela tiden beroende på efterfrågan. | |
|
Är du nöjd med bilen så långt? Positiva och negativa erfarenheter? Var på Bmw o kollade in den närmare, har fortfarande svårt för desigen och tyckte att den kändes lite väl plastig i inredningen. Mvh Leo |
|
|
Jag är mkt nöjd med bilen. Framförallt så är komforten mkt bra och 2,2 liters sexan spinner mjukt och fint. Bränsleförbrukningen vid landsvägskörning är lägre än väntad, inte mer än min förra 318. Kör man lungt i ca 90-100 km/h så går det att komma ner i ca 0,65 L/mil. Det verkar finnas några små mjukvarubuggar som inträffat någon enstaka gång, tex. bältesvarnaren varnar trots att det inte sitter någon i passagerarsätet och radion ökar volymen plötsligt, men det är nog sånt som kommer att åtgärdas med någon kommande buggfix. Effekten i 2,2 liters sexan är ju inget för den som vill ha en bil att rejsa med vid rödljusen men det är fullt tillräcklig för mina behov. Inredningen tycker jag inte känns speciellt plastig, samma kvalitetskänsa som e39, varken bättre eller sämre. |
|
|
Fan vad avundsjuk man blir... Jag vill också ha, men ekonomin tillåter inte riktigt att köpa en E60. Man får väll håla till godo med den gammla fin E28 så lännge. Men om ett några år blir det garanterat en E60 eller änu bättre en E63 (eller vad nu nya 6 serien heter) Finare bilar får man letta efter. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.