|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Mitt lås i bakluckan är ärgat ihop helt. Fick i knappt i nyckeln alls, men med lite spray, och pillande, så får jag i den nu iallafall, med en massa vit gegga som runnit ur, men jag kan inte vrida om... Ska jag lägga ner energi på att ta ur låset, och försöka göra rent, och få igång, eller ska jag köpa nytt? Kan dom ta fram ett nytt, till samma nyckel? Och framför allt, vad kostar det....!? Nån som vet? mvh/ | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kodat lås till bakluckan 790:- beställs på regnummer eller chassienummer. ///MVH Hasso Länk |
|
Lyfter en gammal tråd... Finns det chans att man kan smörja upp ett bakluckelås om man monterar ur det? Lyckades på min gamla e30 en gång i tiden, men det kanske inte ens går att ta isär låset till e39 sedan.... eller?? (790 spänn är ju inte mycket, men å andra sidan.... hur ofta används låset?.... man vill ju bara få bort felet i sig =) 6a - för det är du värd |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Just det som är problemt man använder inte låset, desstå mindre smörjer man det, då kan det vara körigt, när motorn i bakluckan går sönder tex. lika illa med förardörren också, så se till att använda och mörja det regelbundetm annars står man med skägget i brevlådan som det heter, lika illa om bilen råkar bli strömlös och du inte kommer in i den.' Så låset är nog bra att fixa till. ///MVH Hasso Länk |
|
Som tur är motioneras förardörren flitigt, då jag ej har fjärröppning =) Men bakluckelåset var dessvärre kass redan då jag skaffade bilen för ca 1 år sedan. Då man kommer åt bilens strömförsörjning utan att öppna bakluckan, känns det ändå som bortkastade pengar att byta låset i bakluckan. Men, det är väl bara att prova med ett isärmontage iaf =) 6a - för det är du värd |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.