AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.335

var är bäst att göra service?

Sida 1 av 2
P, Sundh
hej,hej...
tänkte höra var ni tycker det är bäst att serva bilen?
bor i skåne :)

BMW M3 is a great car, the GT is an outstanding experiance!
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Åk ner till Tyskland!
Åke Persson i Löderup? Använd sökfunktionen för mer info.

grattis till en av sveriges finaste bilar!

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
P, Sundh
tack Kalle :) ska kolla igenom sök funktionen...
tyskland känns lite långt Johann...

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Tyskland från Skåne är ju bara ett stenkast. :)
cb
19
cbengtsson
530 iaT -01
M5 -89
Vad sägs om Jarls Bilservice i Helsningborg? Kanon service, bra mottagande och bra priser. Har precis haft M:et på en inspektion 2 där.
cb
19
cbengtsson
530 iaT -01
M5 -89
Helsingborg....
P, Sundh
cbengtsson, vad kostade det där? är 2:an lilla eller stora?
mm, jo det är sant johann... det e faktiskt nära :) tänkte inte på det :)
tror ni värdet på bilen sjunker mer om man inte gör det på bmw theanders?

cb
19
cbengtsson
530 iaT -01
M5 -89
Inspektion 2 är den stora. Den är också den service som är x-tra dyr på M bilar då dom samtidigt ska kontrollera ventilerna. Allt som allt gick det på 6706:-. Då ingick allt samt att dom bytte bromsbelägg runt om samt lite annat. (Oljetryckskontakt + småsaker) Jämförelsesvis skulle BMW ha 8000:- utan bromsbelägg. (1500:-)

Länk

Lycka till med en otroligt läcker bil!
I mina ögon sjunker värdet på bilen OM du gör Inspektionen hos Theanders...har inte precis något gott öga till dem ;)

Bra info om verkstäder i skåne finns i denna tråd: Länk (Bra att ha som bokmärke!)

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
P, Sundh
tack för alla svaren:)
ska ta o kolla upp allt, men Jarls verkar bra, ska ta o ringa dom när det e dax...
tack för lycko önskningen Cbengtsson:)

Johann: Nästa gång du e i skåne så ska du o ja kasta sten :)

p, Sundh: Även jag rekommenderar Jarls bilservice, dom är väldigt kunniga, och ofta nämnvärt billigare än Auktoriserade verkstäder.

Theanders Har jag avklarat i tråden som Kalle länkar till.

BMWCS Syd #05392
Snälla bruka sökfunktionen.
Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Wendtan,

Om du kastar en sten som hamnar på TT-färjan så skall du se att den hamnar i Tyskland.

P, Sundh
hehe, ska bli kull att se vem som kastar längst :)

si
2
sintran3
325xi -06
Samma fråga fast i Stockholmsregionen?

/Anders
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
*GT*

Herr Ober, ein Autobahn bitte!
Anders,

Länk

Den hade du också hittat om du använt "Sök inlägg" innan du postade ;-)

Mvh,
Kalle Hansen
FKA nofx16
Länk
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Pär,

Som du ser i dokumentationen är bilen servad hos jarls tidigare (kopplingsbyte) och jag skulle personligen inte serva den (när jag hade den) på Theanders alls. Nu stred jag något mot mina principer när det gällde min Z3M, där fick Theanders ta en oljeservice (det borde dom väl ha klarat) för att Europlusgarantin ska gälla. Men fy faaen vad illa dom skrev i min servicebok, har aldrig någonsin sett på maken till kråkfötter. Ser ut som ett dagisbarn har skrivit i min bok. =(

Nä, serva bilen på AutoSport i Limhamn, det är min rekommendation. Otroligt bra killar som e mkt. trevliga och kunniga. Ring o hör vad dom ska ha. Om du mot förmodan vill serva bilen hos Jarl, så VAR MED under servicen och se på, det går jättebra, så gjorde polaren.

Länk
Papageno
Gute heute alle leute!!!

Men har ni tänkt på NFS som ligger i Malmö.....
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
sintran3,

Den enda auktoriserade verkstaden i Stockholm som är någorlunda bra är Blombergs på Lidingö.

32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jag hade aldrig lämnat min bil till dom. Intrycket är fom följer: Hemmameckare i skitt verkstad som påminner om galenskaparnas "Macken". Däremot en gammal E30:a i bruksskick hade dom lätt fått ta, men aldrig en bil som min gamla GT. Har varit nere och snackat en del med grabbarna, dom är trevliga och har bra priser på reservdelar o annat kul men icke att jag hade lämnat min bil till dom. Ursäkta om jag är lite jobbig nu, men jag har fortfarande vissa känslor för den. Jarls i HBG långt före NFS, och före dessa AutoSport i Limhamn.

För den som orkar finns sen Rigo i Halmstad, dom kommer att få ta min nuvarande nästa gång det blir läge, hara bara hört gott om dom...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.