|
|
|
|---|---|
|
Hittade bla hos MH styling ett NOS system till Z3 Länk är det någon som har installerat ett dylikt system på en M-bil, är det svårt? Risk för motorn? osv Det vore inte helt fel med de extra 50 hästarna och vad jag antar lite mera vrid i kärran. har för mig att lustgas skall vara skonsamt för motorn men är inte säker på det.. Att Z3C 4 evers kompressor 2,8a skulle få rejält med spö är ju inte heller fel.... :-) /Caspar | |
|
jaså du, har man blivit måttstick på vad man ska spöa ? ;-) jag har sett flera Nitrox Z3-or i tyska tidningar. tyvärr är min tyska inte bra nog att förstå vad som debaterades om. ska kolla hemma om jag kan ha nån engelsk atikel om det i lilla samlingen... under tiden finns det en hel del intressanta trådar om lustgas på trimningsforumet. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
kevin M_Roadster här på forumet har lustgas i sin M Roadster. defiant var lyrisk efter att ha provkört den! :D ///M Mer känd som "Z-cyklisten med flyern" :) |
|
|
Casar: av bilderna att dömma så ser det ut som samma system som Kevin har i sin... snabb.... dyrt i längden... men roooooligt.... tror en flaskfyllning kostade ca 700 spänn... vet dock inte hur länge den räcker men av det jag hört om din bilkörning så kommer den inte räcka speciellt länge.. :o) .... "Don´t try to fix me, I´m not broken!" |
|
|
Om Kevin läser, kan Du väl droppa ett mail om pris/montering/hålbarhet mm. Defiant: Hur snabbt är snabbt??? och pratar vi sekunder, minuter eller timmar per fyllning?? Det är ju inte speciellt ofta man behöver ytterliggare effekt, men ibland så är det väldigt nödvändigt... :-) /Caspar |
|
|
Caspar: jag tror kevin sa något om ca 13000 spän moterat och klart...vet inte om chippningen ingick då, han hade något chip som kopplade in först vid 3000 rpm och en liten finspak som man kunde stänka av systemet med... hmm fast skall du verkligen ha det.. flaskan tar upp större delen av bagagen och du som har litet handskfack kan väl inte avvara mer av ditt utrymme :o) förbrukningen får du fråga kevin om...fast sekunder är det inte.. kanske någon timma eller två... lättast är nog om du mailar honom... han finns som kevin m roadster här på forumet... //Jan Banan "Don´t try to fix me, I´m not broken!" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.