|
|
|
|---|---|
|
Hej,jag äger en 525 Touring-93 och funderar på att köpa en 750 88-92 4drs och undrar vad att kolla på,svagheter och dylikt?Tacksam för tips. Mvh/ Håkan | |
|
Problem med avgasvärden och motorelektronik kan vara dyra + svårlösta. 750:n är TUNG, käkar skivor och belägg... Men 12 välfungerande cylindrar i ljuv harmoni kan man offra rätt mycket för! De första 12:na ska helst chippas för att få ner förbrukningen! |
|
|
Jag kan tänka mig det,verkar vara en uppsjö av 750:s till salu,oftast billiga.Mest importer vilket inte heller är fel om skicket är rätt.Man ska väl ej bara titta på miltal heller utan helheten. Mvh/ Håkan |
|
|
Hej Helt riktigt PMD, det finns bilar som är slut vid 15 000 mil medans andra gått 30 000 ja kanske 40 000 och fortfarande mår bra. M70 motorn är en utav BMWs bäst motorer...slitstark och trygg, kräver dock att servicen sköts minutiöst annars kan det kosta en del, även om det i dag finns mängder med reservdelar på skroten. Har 2 st 750, den ena har jag dagligen använt i 2 år nu utan problem, har endast bytt stödlager och växellådskuddar men det är enkelt och billigt. Kolla service böcker....hur är bilen skött i övrigt? Mvh Skalman |
|
|
PMD .Tidiga 750 drar inte mer bensin än andra, har aldrig hört att så skulle vara fallet. Mvh Skalman |
|
|
Hej. En sak, kolla nivådämparna. Kostar satan att byta, eller ett h-v även att byta till begagnade. Bromsarna som ovan nämnt oxå. Kolla elen, en del vill gärna äta lite för mycke ström. |
|
|
Iof, har sex dämpare som jag kan sälja, begagnade o inte i bästa skick, men man kan ju renovera dom. BMW tar 8500:- st nya. |
|
| Tack för tipsen,har ev.en 88"som jag kommer att köpa på Söndag...blir kul/utmaning för en som egentligen håller på med gamla USA bilar.Avrådd att köpa denna modell av BMW av kompisar gjorde köpet ännu lättare...om inte bara för att bevisa att med lite normalt tänkande kan man hålla liv i en så pass avancerad bil...Återkommer säkert med div.funderingar runt denna bil senare...Tackar,ha en trevlig helg allihopa/Håkan | |
| Jag skulle garanterat mappa om en 750 på tsmotor.com eller annan som har Unichip! Snål på halvgas + drag på fullgas | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.