|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jacky Ickx:Jag köpte Goodyear UG500 förra vintern..tycker dom funkade kanonbra för norrlandsvintervägar iaf..har då inget att klaga på. --- Min BMW - Länk |
|
|
Lustigt det dära med Däckstester... nu har jag fått mina 215 55 16:s Gislaved Nordfrost 3:or.. kommer läggas på 16" VinterAlufälg =) Allt som allt går det väl på 10 kakor =) __ Länk |
|
|
En liten fråga bara, ren nyfikenhet. Låt oss säga att jag skriver en liten sida som ni och jag kan recensera de vinterdäck och sommardäck vi har använt, kan det vara av intresse? På så sätt kan man få en överblick och en bedömning i praktiken på bilar som motsvarar sin egen. ;-) Jag har kollar på dacktest.com men det är inte mycket på svenska och under svenska förhållanden. Funderar starkt på att skriva en sådan sida till min webbsite (ej kommerciell), därför skulle det vara intressant att veta hur många som skulle tycka det vore bra och som kommer att använda det verktyget. /Hammar |
|
|
hammar: Problemet jag ser med det är att vi alla Har olika syn och krav på våra däck! Och därför kan man ju inte rekomender däck riktigt regelrätt åt varandra anser jag! Skule man däremot kunna jämnföra någorlunda däcktest på en regelrätt form som Tidningar osv gör så är det ju klart intresant! Men det ärju dock inte gratis att samla in alla däck! osv Ja du förstår ävl kanske vad jag menar! Att nån säger att ett däck fungerade bra ger jag inte så mkt för! Men däremot om nån haft ett däck som verkligen varit riktigt dåligt på nån punkt som är alltför uppenbar så är det ju väldans intresant! Kankse blev lite luddigt detta men hoppas du förstår vad jag menar! __ Länk |
|
|
Hej Snart åker mina SAVA värsting svålar på. Dom är helt ruggiga, fruktansvärt bra bett är det i dom. |
|
|
Har endast vinterdäck till min bil, som satt på när jag köpte den. Det är nåt asiatiskt.. TOYO eller nåt.. 185/65-14 tror jag... nåja vinterdäcken är ju inte så viktiga ;) Till sommaren blir det nånting roligare... --- /// Olof (FKA "Oakman") |
|
|
Ang. testsida för däck så kan jag hålla med till viss del att det är mycket en tolkningsfråga och en fråga om tycke och smak. Men personligen skulle jag nog läsa vad andra tycker om däcken och bilda en egen uppfattning med hjälp av andras åsikter. Får väl skriva en sådan sida och se hur intresset blir, men här verkar intresset vara aningens svalt. ;-) För att återgå till ämnet. Det blev Hakka 4 för min del. 205/55-16, det är samma storlek jag hade på de regumerade däck jag fick med bilen, körde två intrar med dem och det gick bra tycker jag, så det ska bli trevligt att testa ett par "riktiga" däck i vinter. Och jag behöver väl inte säga att det är HÖG TID ATT BYT DÄCK NU med tanke på allt som hänt på våra vägar. Kör lugnt i vinter... om ni kan. /Hammar |
|
|
Näe det behöver du verkligen inte, hoppas jag! Fast jag sitter och väntar på mina Vinterfälgar jag.. Gudarnas vad de tar tid.. var ut och körde igår och hade lite små kul med bilen! Som tur så är det inte halt på asfalten än !! Men det är nära nu.... huva huva.. *ber till min däcksfirma om snabbare fälgleverans* __ Länk |
|
|
Fick precis mina Hakka 4 monterade. Skönt... Nu kör man lite säkrare. Länk Länk |
|
|
Anders S, gummihuset tar 9400 för 205/50 -17 och 9500 för 225/45 - 17. Kollade med Nokia ochde säger att lågprofil är mycket dyrare att tillverka samt att dte är ovanligt. Är det någon som kan rekommendera ett hyggligt dubbdäck i dimensionerna?? |
|
|
PB, Hakka 2 är det ju (absolut) inget fel på. 7200:- för 4 st 225/45-17. Mycket billigare än så är nog svårt att komma i den dimensionen för riktigt bra däck. Tror jag ? |
|
|
Jag la på mina sulor igår. 195/65-15" SAVA fram (det var bra mönster på dem vid köp av bilen - ej testat dom ännu) och sen satte jag dit nya CEAT bak. Vingligare bil får man nog leta efter. Odubbat är det. Blev rädd när an åkte i 100km/h och ryckte i ratten. Nu vet man att man inte ska köra hårt i kurvorna iaf. Var betydligt bättre med 235/45-17"...:- )) Ta det lugnt i trafiken. Blir snart halt även i Blekinge. Köldrekord har uppmätts för denna tidpunkten på året hörde jag igår. Brrrrr, vill ha sommar igen!! /Kidde (vingligare än när man är onykter) BMW - the ultimate drug... |
|
|
PB, jag har beställt på Vianor i Göteborg. De kör en kampanj där du betalar för tre däck och får det fjärde gratis. Montering tillkommer på det fjärde. För mig blev det ett klart bättre pris än Gummihuset och alla andra jag kollade med. Vet ej om de har kampanjen på fler platser i landet. Om jag inte är felunderrättad finns det väl ett ägarsamband eller något mellan Vianor och Nokian. |
|
|
Brandes: Det lät riktigt bra det du!! Men nu har man redan köpt.. men väntar fortfarande på mina fälgar.. Fattar inte att det tar så himla lång tid att skciak 4 fälgar!... __ Länk |
|
|
Jag slängde på vinterdäcken igår. Det snöade lätt idag, så det var optimalt att montera dem igår :) Däcken är ganska medelmåttiga dubbade 195/65 Michelin Ivalo på original 15 tums lättmetallfälgar. Väghållningen är det inte mycket att klaga på, men däremot är de mycket högljudda. Brutalizes My Wallet |
|
|
Jag väntar till den siste november. Kör med Dunloop Winter sport. Odubbat. Är inte beroende av bilen varje dag, så därför väntar jag. |
|
|
Kommer nog också att vänta till siste november och då är det Bridgestone Blizzak som åker på. Inköpta förra vintern. Bobby |
|
|
bobbby:Enligt aftonbladet är blizzak riktigt dåliga på asfalt så det kan nog vara bra att vänta.Läs själv Länk Har du märkt att dom ska vara såpass dåliga? //Roffa --- Min BMW - Länk |
|
|
Nu så är däckena på och det ska jag vara riktigt glad över.. för innan natten nu så regnade detr sen frös det på och så kom det en snö skvätt! Huva.. måste vara riktigt halt! Men Fy vad Svampig bilen blev nu!!.. Jädra skillnad att gå ifrån 235 45 17 : 255 40 17:s Puckar till Lambi 215 55 16 Dubbat! Ja ja... Fungerar bra och greppar gör dom iaf! Den saken är då säker! Å så har man fått komforten tillbaka (vad man nu ska med den till ;)) __ Länk |
|
|
roffa: När Teknikens värld testa dom förra året så kom dom tre. Jag vet inte om aftonbladet menar att det är årets Blizzak som är dåliga. Som redan nämnts av någon här så skiljer nästan alla tester sig ganska mycket ibland. Tittar man i nya nummret av Teknikens värld så är det bästa dubbade Gislaved Nord Frost 3 och Hakka . Bästa odubbade är Gislaved Soft Frost 2 och MarshalI'zen KW 15. Kankse en lite överraskning är att Hakka Q kom sist. Bobby |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.