AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
884

Gsm larm

Hej!

Kan man komplettar sin bmw org larm med ett gsm larm dvs ett larm som skickar ett sms vid larm?

Har sökt med lyckades inte hitta någon bra input
Det finns enheter avsedda närmast för fasta larmanläggningar osv, kanske inte det du har tänkt? I ditt fall får du isf ut ett summalarm, t.ex "LARM" i telefondisplayen, signalen kan tas t.ex från sirénutgången men det är knepigt på ett BMW originallarm.
De moduler som integreras med t.ex CarGard T70C jobbar på en liten databuss och ger mera detaljerade uppgifter, vad som larmat i bilen, temperatur, batterispänning mm. Man kan även styra saker i bilen via SMS till larmet.

FP
folke:

Tack

Fråga:Vad jag har hört så kostar det en slant att få detta installerat typ 5-7k stämmer det?och då med funktion sms om det är något som larmar, en kompis på jobbet har fått det instalerat in sin leasing bil han/företaget fick betala ca:7k för detta/s
Lite i överkant men det kan lätt springa upp till 3-4 lappar.
Hör med larminstallatör, kolla även på t.ex www.hellmertz.se

FP
Det absolut bästa larmet jag har hittat är Trackm8 som också har GPS plus en massa andra finesser. Och så svårt är det inte att få en larm signal ifrån BMWs orginallarm. Trackm8 är också extremt lätt att montera då det bara behöver spänning samt larm signalen plus att man måste hitta en bra dold plats. Och snart kommer man (kanske?) att få rabatt på försäkringen om man monterar ett GPS larm!

/RS2

Länk
Antar att folke menar 3-4000 för endast gsm modulen, då det är ungefär vad den kostar. Hela larmet inkl gsm modul bör hamna runt 7000 monterat och klart.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
En gprs modul kostar mindre än 800 spänn
Jo jag menar GSM-delen, då frågan gällde komplettering av befintligt larm men det får bli nån form av GSM-modul med analog ingång (kontaktslutning). Siemens modulen till t.ex T70C-larmet jobbar med databuss, funkar inte mot t.ex ett originallarm.
GPRS är nåt helt annat eller hur menar du?

FP
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
*tittar bort*
kemi
Jag tror att du söker det här.
Länk

Mitt livs största misstag, BMW som första bil…
Yepp, exempel på en universal GSM-uppringare.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.