|
|
|
|---|---|
Per Ståhl |
Hej Jag är inte speciellt jättehändig, men jag har fått ett litet problem som jag tänkte lösa själv. På vänster framdörr så har min dörrstopp gått sönder. D v s dörren "fastnar" aldrig utan vill hela tiden slå igen. Jag ringde verkstaden och de tippade att det kostade ca 1500:- att byta. I min värld känns det som att lite kasta pärlor efter svinen.... Någon som kan hjälpa mig med följande: - Var kan jag köpa en ny dörrstopp till bästa pris? - Någon som gjort bytet och kan värdera om det är speciellt krångligt eller om man utan problem kan göra det själv? - Finns det någon instruktion att hitta på nätet om hur man går tillväga? Tacksam för alla svar, uppmuntringar och kommentarer. Mvh Per |
|
Per: Ja ser att du bor i Skåne. fråga Jarls Bilservice i Helsingborg vad dom ska ha för bytet. De är i regel markant mycket billigare än bmw själva men minst lika kompetenta. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
Per Ståhl |
Tack för ditt svar! Lyckligtvis bor jag faktiskt i Helsingborg och jag ringde Jarls bilservice. De trodde ca halva priser vilket ju börjar närma sig nivån där det inte är lönt att göra det själv Mvh Per |
|
Bra, de är min uppfattning av dom med. Dom är grymt kompetenta och har klart konkurenskraftiga priser på inspektionerna med. BMWCS Syd #05392 Snälla bruka sökfunktionen. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Nu har det hänt mig med & jag bor i Stockholm. Hur byter jag dörrstoppen på en 328Ci på smidigaste sättet. Anvisningar om hur jag gör eller tipps om vem som kan göra det för icke BMW-priser. Denna tråd började för nästan på dagen 2 år sedan men kanske kan väckas till liv igen. Mvh/ Tommy |
|
|
Nu är ju detta till E32 och E34 men det bör inte skilja så mycket kan man tycka. ---> Länk ///Micke Touringklubben: Länk |
|
| Tack Micke för länken till denna uttömmande beskrivning. /Tommy | |
| Nu ere fixat. Det var busenkelt att byta stoppet. Arbetstid, under en timma. Tricket var att hitta skruvarna. Därefter var det inga problem. /T | |
|
Så det var samma princip på E46? ///Micke Touringklubben: Länk |
|
| Det enda som skilde var att det inte fanns någon sprint att knacka bort på karossidan. Här fanns istället in skruv där hylsa 8 erfordrades. I övrigt gick det lätt att lirka ut stoppet (med upphissad ruta. /T | |
|
Ok, perfekt! ///Micke Touringklubben: Länk |
|
| Jag skulle uppskatta en uppdaterad länk till detta problem. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.