|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
Mr Hamann |
Thanks Johan B. Fler förslag. // Mr Hamann |
| Instämmer med Johan, det billigaste alternativet jag kunde hitta. Tog 4 dagar från det att jag beställde mina. Priserna som anges är dessutom inklusive frakten ! | |
|
hej var det ngn som hade testat internet-firman som det tipsades om ovan? det var ju bra priser men håller dom leveranstider....? Ngn som vet vat det kostar att få 2 st däck påkrängda hos en handlare som inte får sälja däcken? det är väl försäljningen dom drar in pengarna? Mvh Oskar |
|
|
måste bara varna för hankook. jag har köpt dem på dem nya fägarna och dem var då helt nya med typ max 50 mil på nacken(bak alltså, fram siter det Good year F1) Dem är i 255x18 och jag är inte alls nöjd. dem klarar inte våt underlag alls. släpper så fort man gasar lite inspirerat och ASCn måste korrigera. Dem funkar bra i torrt men hur ofta hav vi det torrt i sverige... så jag känner mig tvungen att byta till Good year bak oxå... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Oskar: menar du dackonline.se ? dem är helt oseriösa. går inte att få kontakt med dem på telefon eller email, dem svarar helt enkelt inte. jag fick fel däck 3!!! gånger. till slut ville jag inte ha nåt och då bröt dem kontakten helt, ringde aldrig upp trotts att jag lämnade 100 meddelanden på deras svarare att jag vill ha pengar tillbaka. till slut vände mig till Amex som jag betalade med och dem drog tillbaka betalningen efter det att däckonlines tyska kontor som betalningen gick igenom inte heller villa tala med Amex. Så dessa är riktiga skojare som jag varnar för! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Har testat att handla däck på nätet (Däckonline), och det är i alla fall inga problem i dessa trakter (Kronoberg/Blekinge) att få dem pålagda. Bra gummifolk i trakterna... 200 per hjul, balanserat och klart. Länk kan också vara värt ett besök. |
|
|
Z3c4ever: Trist att du haft så dåliga erfarenheter av Däckonline. Jag har köpt däck 3 ggr från dem och det har funkat klockrent varje gång. /Andreas |
|
|
Jag tror att jag kommer att anlita den lokala firman på orten, det skiljer inte så mycket i pris mot internetfirman. Anledningen är att jag har haft problem med en annan firma som efter 1 månad fortfarande inte lyckats ta fram rätt däck...... jag tycker det var värt dom få hundringarna som det i mitt fall rör sig om. Kanske testar jag firman i framtiden när jag har bättre med tid. Mvh Oskar |
|
|
När jag köpte däck senast var lokala däckshandlaren 50 kr dyrare per däck än t.ex. DäckOnline, men då ingår balansering och montering. Alltså blev det billigare att handla hemma. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Jag köpte på dackonline.se och fick däcken 4 dagar tidigare än de lovat. Direkt hem till mitt utlämningsställe (förr så hette det posten har jag för mig=) Köpte Ventus det är väl Hankooks finare märke. Bytte visserligen bara bakdäcken men för det tog Adäck i Uppsala 160kr (totalt). Visst släpper det när det är blött men konstigt vore det annars när man har 321 friska & utan storebror gas=) Däremot kan vi prata grepp på snö när det gäller Michelin Pilot (har det i fram) Trodde man hade dubbat i bak som jämförelse!! Z MMM Coupe |
|
|
Z3c 4 ever! Har precis(i går)beställt två nya däck till bilen via däckonline och har både mejlat till dom samt pratat två ggr med dom allt har än så länge fungerat klanderfritt. Har även fått en beräknad levtid via mejl men som sagt än så länge har jag inte fått däcken..... ps.det snöar fortfarande INTE i stan |
|
| starre: vad blev det då? 275x25x20 Yokohama ? .-) | |
|
Finns det något annat än Yokohama :) /Henrik |
|
|
Z3c 4 ever!: Michelin Pilot Sport dvs samma satt på tidigare /S |
|
| Bucket: du vet att jag blir helt avis på dina däck! | |
|
Nu är det dags för däck och frågan är om jag ska köra på 245 eller 255 på bakdäcken. Profilen är väl 245-40-17 original om jag inte minns fel och som någon sade så är det nästan tyskstuk och skulle inte skada med lite mer gummi. Men om jag väljer 255-40-17 så ändras omkretsen med blygsamma 2.52 cm. Har det någon betydelse egentligen? Michelin Pilot Sport PS2 finns av någon anledning inte i den dimensionen på Däckonline!? /Andreas |
|
Mr Hamann |
Jag har kört på både 275/40/17 och nu på 265/40/17. Ska precis byta nu och väljer den senare dimensionen. 275 med 40 i profil blev lite mycket Kalle Anka-däck. De jag köper däck av fick inte tag i 35-profil då. Bägge var inom "gränserna". 265 rekommenderas! Ser fett, fett ut och greppar bra i starterna! ;) // Mr Hamann |
Mr Hamann |
Tycker förövrigt att orginalens 245 ser "tamt" ut nu. 265 fyller ut hjulhusen bättre. // Mr Hamann |
|
Det kan väl inte bredda så mycket mera om jag går upp från 245 till 255? Har schnitzer-chassi som jag gärna ställer hyfsat lågt, men vill inte veta av några problem med skärmskrapande bakdäck... /Andreas |
|
| Wolv: Jag skall också gå upp till 255:or denna säsong. Har lagt en order på S02:or (jepp, hittat ett ställe som fortfarande har ett mindre lager av dessa supergummi) och dom fanns bara i 255 så det var inget snack om saken. Kommer nog att bli kalasbra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.