|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Defiant: Har också hört motsvarande recensioner av Hankook för några år sedan, men de skall ha förbättrats avsevärt de senaste åren. En gång i tiden hade Bridgestone sina RE71'or som gick att köra utan mönster på hala vägar utan problem. Tyvärr tyckte Svenssons att 1000 mil vid lugn körning var för lite för pengarna och senare varianter har mycket hårdare gummiblandning. Någon som känner till några däck som har racing-regndäcks blandning och därigenom kletas fast ordentligt i vägen?? /Caspar |
|
|
Caspar: ja det är ju svårt att försämra en döskalle så bättre är ju den enda vägen (i dubbel bemärkelse).. //J "Don´t try to fix me, I´m not broken!" |
|
modano |
Michelin Pilot Sport 2... ett bra däck gör bilen rättvisa... ----- det finns bilar... men som tur är så finns det också BMW... |
| Varför inte original däcket som BMW valde till bilen, Dunlop Sport 8080, riktigt bra. | |
|
Var inte Michelin Pilot Sport de däck som låg på original? |
|
| Nix, det var dunlop 8080! Jag hade orginalen innan jag bytte till nya däcken i höstas. Orginal-däcken höll över 5000 mil, behöver jag tilläga att min bil körs relativt lungt?!?! | |
modano |
nya sulor här med ! Bridgestone Potenza RE040 275/40-18 bak, 255/45 fram.. punkteringsfria...!! ;) blir fett på mina BBS RK2 splittar (10"bak, 9" fram) priset vågar jag inte nämna här... ha det gott i nyår! |
|
modano: kör också på potenzas, och har bara lovord att ge. Lite ljud, spårar inte (nåja..) och skönt grepp. Priset är väl det ända negativa, men annars kan de varmt rekommenderas.. M Coupe "it´s a lot like nothing else" |
|
|
Jag har Michelin pilot i fram och Ventus i bak och mina erfarenheter är att Det är Michelinarna som har sämst egenskaper i snö =o) Z MMM Coupe |
|
| Kör på P7000 runt om nu, dax för nya bak till våren. Köpte nya S03:or till M3:an förra säsongen, känns som det får bli nåt liknande till Z3:an. Problemet med dessa däck, även nya Goodyear F1:orna, är att de är väldigt väldigt "svajjiga" i början, de första säg 100 milen, därefter visar däcket sina fina egenskaper. Dom varar ju inte så länge, men rena radergummit är det ;) | |
| Funderar dock starkt på att gå upp till 255:or bak, på 9:orna. Hjulen har ju ett normalt utseende fram och tyskstuk bak med org.dimensionerna, skadar nog inte med att gå upp ett litet snäpp bak. Kan väl inte inverka på vägenenskaperna sådär jättemycket? Såg att Doggeli hade 255:or bak på sina org.fälgar.... | |
|
Jag gick upp till 255:or nu i höstas. Detta för att skydda fälgen mot de farliga trottoarkanterna. Nu sticker inte fälgkanten ut utanför däcket längre...... Med 255:orna ser det lite bättre ut. Men det går att ha ännu bredare om man vill, Jag vet att vår Z-broder Mr.Hamman hade 275:or på sin bil förrut, på orginalfälg. Men nu tror jag han kör på 265:or. Varför han gick ner i storlek vet jag inte, men jag tror inte att det blev något sämre av att ha så breda däck i a f..... Med 255:or så märks det ingen skillnad mot orginalet på min! /B |
|
modano |
ARRGHHH !!!! mina nya sulor passar inte när jag nu en solig o torr dag skulle montera dom.. se ovan i tråden... bak gick det fint men fram... ack nej.. visst fick jag dit dessa monster tll däck med hjälp av spacers men styra? nej det gick inte. suck... sitter nu inne med ganska häftigt dyra däck. nån som vill köpa? 2st Bridgestone Potenza RE040 255/40 18" 2st Bridgestone Potenza RE040 275/45 18" 0708-764712 jaja.. livet går vidare.. gott nytt år... ;) |
Mr Hamann |
Beppo (mein bruuder): Det stämmer att jag körde på 275/40/17 förut och på 265/40/17 nu. Det är absolut inga problem att köra på 275:or. Dock så är det nästan på gränsen att bli Kalle Anka-däck då. Men 265:orna som sitter på nu! Got damn vad bra de sitter. Som en smäck! Perkfekt helt enkelt. Anledningen till att jag bytte var att de var heeelt blankslitna av för mycket lek och där jag köper däcken (BILLIGT) så hade de inte fler 275:or av dem och jag hade redan bestämt mig för att gå ner en storlek. Visste att det skulle bli perfekt då! :) // Mr Hamann |
|
Jag valde mellan 265 och 255, men "han på Mälardäck" gav mig bäst pris förhållandevis på 255:orna så dom fick det bli om jag ville ha samma runt om.....och det ville jag ju! /B |
|
Mr Hamann |
Nu är det nog för jag är trött eller kör du med 255:or runt om? Blir det riktigt bra? Jag fick också bra pris, RIKTIGT BRA PRIS! :) Måste byta innan nästa säsong. Dessa har jag ju kört med mellan augusti och november!!!! :) Kostar att ligga på topp. ;) // Mr Hamann |
|
Nej, bara bak!!! Fram kör jag 225/45-17, dvs samma som orginal. Köra med samma runt om gör man bara om man kör med vinterdäck: 225/45-17 runt om. Vet ej hur brett man kan ha fram utan att det tar i... /B |
|
Mr Hamann |
Jag läste i lokaltidningen idag om att det är så ooootroligt mycket billigare att beställa däck från Tyskland via nätet, så jag undrar om någon kan rekommendera några bra, billiga däcksajter därnerifrån? Det stod nämligen inga firmor utskrivna i repotaget. // Mr Hamann |
|
Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hakar på den gamla diskussionen från december. Jag kommer att trycka på Goodyear Eagle F1 (245/40-17) bak när det blir dags för sommarsulor. Är det någon som har erfarenhet av dem? Fram kör jag vidare med Continental Sport Contact (225/45-17) en säsong till. Känns lite "oproffsigt" att köra med olika däck på fram och bakaxeln, men känner inte direkt för att slänga framdäcken som är dugliga åtminstone en säsong till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.