AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
586

Z3s i Sthlm

Tjao!
Var nere i Stockholm idag med skolan, religionsresa, och fick strosa omkring på stan i några timmar.. Upptäckte att det vimmlar ju av Z3 roadsters på gatorna där nere, himla kul att se!! Här hemma i sundsvall är dom ju relativt sällsynta, kanske sett sammanlagt 10 st olika, hehe dvs nästan inga...

Nästa i något inlägg att det är c:a ~1950 z3's rullande på sveriges gator, men att bilregistret inte sa vart dom fanns utan ville sälja listan...

Men hur många z3's tror ni (läsare) uppskattningsvis att det finns i Stockholmstrakten?? Vore kul att veta för de borde utgöra bra många procent av dessa ~2000 bilar.... =)

//Svebba
BMW Z Power
det är rätt omöjligt att spekulera om. ska man gå på befolkningsmängden? edå ska dett finnas 25% av alla i Stockholm. eller på andelen av BNP ? Då ska det finnas 50% av alla i AB län. Eller på att det finns mer anledningar att äga en Cab i Sydsverige (länge sommar)? Då borde det finnar flest roadsters i Skåne. Tittar man däremot på Z3 ägare här på forumet så verkar det finnas flest i Västsverige....
Men du har rätt Z3 Roadster är rätt vanlig i Stockholm. Mitt tipps att det finns minst 500 här.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Väldigt vanlig bil här i stan, antagligen mer frekvent än på de flesta andra ställen i Sverige. Z3'an har ju inte heller någon högstatus stämpel här, så folk vågar använda dem en hel del, med resultat att en del ser ut därefter... :-(

Undantag dock för skåne, hälften av bilarna är ju import och det verkar som om många av dessa hamnar i Skåne som första anhalt, de har ju nära till kontinenten och i början skillde det en hel del på priset i tyskland. Jag har köpt båda mina där nere, då priset känns klart lägre.

/Caspar
Okej :-)
Ja det är ju småtråkig att Z3:an har lägre status söder ut!! Här uppe är de faktisk väldigt sällsynta (vad ja vet?) och då är det faktisk ofta det är människor som är 50+´som kör dom, lite skillnad mot mig som är 17 år och har ännu inte ens körkort, men men jag har ju iaf bilen :-) inte så många som har en z3 som första bil heller kanske, hehe, men om folk bara visst vad jag har slitit för att få den, har jobbat som en hingst!! heh

Jao, priserna där nere är ju betydligt mer attraktiva helt klart, själv hade jag turen att hitta en i grannstaden som var i absolut bästa skick och til en mkt bra pris!!!

//Svebba
BMW Z Power
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Svebba: 17 år, inget körkort och en Z3!!! Det låter ju helt rätt!! Övningskörning med stil i egen bil. Kan bara gratulera till det goda valet efter allt slit.

/Caspar
eller har du byggt om till EPA trakor? ;-)

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
Caspar:
Tack tack!!
Japp är jävligt nöjd!! Extra kul att den är samma färg som farsans bmw (e46 320) men jag drar han ju på tomgången nästan ;P

Z3c 4 ever!:
Haha nej nej, inte direkt ;P men de hade varit enormt kaxigt´!!! Det borde ju vara möjligt eftersom det inte kan vara allt för svårt att bygga ett flak mitt över bakaxeln.. men den som gör en epa av en z3 har syndat!!!

//Svebba
BMW Z Power
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.