|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Försöka är rätt namn med sån här stort turboagg,man får åka utan ladd i kurvor:) |
|
|
Film finns här: Länk Kör bara med 1 kilo på filmen,och med större bromsar bak än fram så det går inte så bra att börna... Varvar ur rätt fort på 2an,och då går de ca 130-140 km/h:) |
|
svintoleffe |
kan inte säga något annat än hua liggen vad den går. Måste ju vrida sig en del i magen på en tycker jag. om du åker med ett kilos ladd nu, hur kommer den då att gå med 2,2. Det vill jag inte ens tänka på. Lycka till med den otroligt snygga bilen. Leffe |
|
Har du vart med i Bilsport med bilen? Allt som kan sägas är väll redan sagt...lycka till i fortsättningen... Vilket monster! |
|
| I senaste Bilsport är Jocke Sahlin med. 790+ hästar, Strippen på 9 cirkum.. Silverfärgad 3 serie från 88. Oxo skön bil. | |
|
Vad är det för front? Riktigt snygg! Jan BMWCS # 3966 |
|
popper |
Inte illa. Ett skönt bygge. Undra om du ska ha samma snurra som jag? Blir intressant att se vad den visar när den kan andas som den bör (toppen). Kämpa på, ser fram emot att du piskar andra bakhjulsdrivna. |
|
Jocke Sahlin har mindre effekt än mig:) 746hk har han om du läser noga... Japp den går fort den,men har även vart MKT dyr att bygga... Jag har köpt en GT45-T51 snurra.. |
|
|
Fy f....., snyggt dessutom!! Har läst igenom forumet = Mycket imponerad! Nu funderar man ju starkt på att halvera vikten och dubbla hästarna. |
|
|
underbart! vilken kunskap du besitter=) Skulle oxo vilja skruva motor=( Bara o gratulera så länge så ser vi fram mot mer?!=) M POWER- När du älskar att KÖRA!!! |
|
|
Underbar kärra du har byggt!! Hoppas du får bra snurr och tillförlitlighet på den med!! |
|
Bmw ludde |
Jocke Sahlin har väl en 4 i sin ? |
Rotti |
jo det har han,, OcH? |
Bmw ludde |
Förstår inte hur man kan plocka ut så mycket effekt på en 2.3liters motor med 4-cylindrar. |
|
2,4lit är den på, inte stor skillnad mot min 2,5lit. Pirre tar ut 1000+hk ur sin 2,1lit volvo motor,och den brukar fan alldrig gå sönder... |
|
Bmw ludde |
Häftigt är det iaf. Men det är väl bättre att ha mindre volym och mer cylindrar ? |
|
Ja, som alla andra har sagt. Mycket imponerande.. Ett plus i kanten blir det ju helt klart för den finishen!:) En Lumma spoiler va? Mvh //uffe |
|
|
Mindre volym är aldrig bra i effektsynpunkt. Wuffe: Det är en Seidl front från www.stylingkompaniet.com |
|
Bmw ludde |
Jag tänkte mest på det i och med att i F1 kör man väl en v10 på 3 liter ? |
|
Beror nog mest på att antalet cylindrar är begränsat till tio samt cylindervolymen är begränsad till just 3 liter. Innan var det tillåtet med 12 cylindriga maskiner men för att bromsa effektjakten en aning så begränsades det till 10 cylindrar ( fler cylindrar kan ge högre maxvarv och således högre effekt) "One for economy and One for the fun of it" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.