|
|
|
|---|---|
viobebe |
Som rubriken lyder: kan någon beskriva exakt hur man går tillväga när man skall göra LC ? |
|
viobebe: Har aldrig testat det men det står i boken exakt hur man gör. |
|
|
Finns två lägen, "Burnout Mode" och "Racing Start"! Sök här så kommer du att hitta fler trådar där detta diskuteras. /RS2 |
|
| Länka gärna då jag inte vet hur man får igång den funktionen på min M3 SMG 2003. | |
|
Har ni inte instruktionsböckerna? Står utförligt i dem. Tror det skiljer lite mellan e46 och e92 om jag inte missminner mig. |
|
zcooter |
man kan oxå tillämpa "learning by doing" men om oturen är framme kan det bli dyrt dyrt...... |
|
Förstår mig inte på tyska allt så bra, engelska är väl inte heller mitt starkaste ämne.. Så en länk från forumet om det finns vore fint om någon kan offra den tiden och leta fram den åt mig :) |
|
| Annars går det bra att beställa en svensk instruktionsbok hos BMWs återförsäljare. | |
| Har inte tänkt beställa någon instruktionsbok heller! | |
|
Hej! Värst vad alla vill att du måste fixa instruktionsböcker osv.. :-) Burnout mode: SMG II i läge "S6", tryck växelspaken mot AC'n, ge full gas.. bilen varvar upp till 3500-4000 varv om jag inte missminner mig.. när du e redo för att burna iväg släpper du växelspaken och bilen skjuter iväg.. Race start: SMG II i läge "S6", tryck växelspaken mot AC'n, ge halv gas (ungefär, man lär sig att dosera gasen efter ett par försök), när du e redo för att dra iväg så släpper du helt enkelt växelspaken från sitt framskjutna läge.. Sen är det ren känsla att dosera gasen beroende på hur bra fäste du har. Optimalt så väntar du bara tills du kommit iväg hyffsat, sen ere bara att trycka ner pellen i botten, ju bättre fäste desto tidigare kan du ju gasa full.. men det förstog du säkert :-) Mvh Dennis Hoppas det va till hjälp. Mvh Dennis |
|
| Och för att nå S6 måste du slå av DSC. | |
| tysk bil - tyska procedurer! | |
|
SLiter detta mkt på grejjerna? Jag fattar ju att det sliter lite MEN är det mkt liksom??? Är det illa att göra t.ex. 3 starter i följd??? |
|
|
Det sliter ordentligt på kopplingen. Efter 1 launch så måste kopplingen få svalna 5-10 minuter innan nästa. Länk Länk Mvh |
|
| Jag har prövat lc en gång... Fick upp en varning om att systemet blev överbelastat, lär inte pröva det igen. Så kul är det inte. | |
|
Enligt BMW så ska man kunna göra 8 lc-starter innan man måste byta koppling.. Jag vet dock folk som gjort upp emot 50 starter utan att behöva byta koppling.. men som sagt, BMWs rekomendationer är 8 starter, sen kopplingsbyte.. kanske lite väl försiktigt av BMW, men dom vill väl vara på den säkra sidan.. Mvh Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.