AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
911

Växellåda till M535 turbo!

Använde sökfunktionen lite och hittade en tråd där det påsstods att en 5 växlad låda från en M3 e36a var det bästa vallet. Det stod också att den gammla (orginal 535) lådan skulle hålla för 5- 600 hk.

Stämmer påståendet ovan och vilken effekt kan man räkna med att M3 lådan håller för, ungefär??
Passar en sådan låda mot m30 motorn och vad kostar en sådan??
M3 lådan passar inte. Finns ingen anledning att byta ut 535 lådan då den är stabil som satan. Skulle den ge sig så passar ju M5 E34 lådorna.
Da
124
Dando
M535 -87
745IA -84
Har för mej att kilander kör med 535 låda lr har jag fel ??? De kanske va diffen som va från 535...
I vilket fall så håller både låda och diff för ordentlig buskörning...
/Daniel
Tänkte bara bygga med så mycket godbittar som möjligt, varför nöja sig med något annat än det värsta:)
ek
885
ekblom
BMW M5 E39 -02
BMW 530xd T -07
BMW 120iA -07
allt är en fråga om pengar.. har du obegränsat med stålar så är det en m5-låda som gäller.. ur enkelhet sett.. annars är det ju rätt hårt med en jänkarlåda.. dom håller ju rätt bra.. se på pro-stock osv. :D Hur stort ska du satsa? Ska du bara ha en GT42:A så ska originalarn räcka till..

E28 M535i TwinTurbo

Obegränsat med pengar har jag inte, men mycket tid.
Vad bör man betala för en M5 låda, ungefär för att det inte ska bli något överpris?
Först ska jag (bara) plocka ut ca 400 hk men jag vet att när jag åkt med den efekten ett tag så kommer jag villja ha mer. Men så mycket mer än 550 hk kommer det nog inte att bli, men det vet man ju aldrig säkert heller.

Om det är automat du syftar på med jänkarlåda så är dom utesluttna på en gång, gillar inte automat förutom i komfort synpunkt. Det kan säkert gå fortare i vissa fall men näää inget för mig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.