|
|
|
|---|---|
|
Nu e det så här att jag håller på å bygger en 325 turbo å slet ur kolvarna igår! Polarn rev sin 325 helgen före å hans kolvar såg inte likadana ut, hans var inte lika höga och så var dom plana upptill medans mina var lite högre(kraftigare) å med en grop ner mot mitten som är 4 mm djup!! Min fråga är då varför är dom olika? finns det olika modeller på dom fast det e samma motor!? hans e en 93 utan vanos å min en 92! Hade tänkt å svarva(kompsänka) dom men med gropen som redan är där är det bara 5 mm gods kvar på mitten, så då vågar man väl inte ta mer?? Mvh Stefan BmW äR aLltid BmW!!!! | |
|
Ja dom är olika |
|
|
Oki tackar! Då måste alltså topparna ha olika förbrännings rum också!? Vad ska man då göra för att sänka kompet? Räcker det med att svarva lika mycket som det är i mitten ut mot kanten så det blir en skarp kant där?? Vill väl ha ner kompet runt 8 nånting! Mvh BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
Du lär räkna hur mycket du ska svarva bort,och se till så att du ha minst en 6mm kolvtak kvar... |
|
|
Körde inte du med orginal kolvar första året? hur funka det? Vilken modell av kolvarna hade du? BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
Inga problem för mig... de var väl cirkus 500 kusar |
|
|
Kul att höra, tänkte nämligen inte byta kolvar å stakar den här svängen det får bli nästa vinter pga att ekonomin skenar lätt iväg till hiskliga höjder när man håller på med ett sånt här projekt..!! Det har väl du märkt om någon!? Jävligt grym bil du har iallafall..=) mvh BmW äR aLltid BmW!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.